ادبیات دانش‌بنیان در ایران، جدید است

رئیس پارک علم و فن آوری خراسان رضوی گفت: ادبیات دانش بنیان در کشورما ادبیاتی جدید است.

سید حسن علم‌الهدیی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: راه نجات اقتصاد و سالم سازی آن؛ کاهش رانت ها، توسعه اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: دیدگاه‌های مقام معظم رهبری این است که از مسیر اقتصاد یادگیری و اقتصاد دانش بنیان و فناوری ها و نوآوری ها عبور کنیم و  یک نظام نوآوری را ایجاد کنیم.

علم‌الهدیی اضافه کرد: درست است که ما از منظر تولید علم در دنیا جایگاه ویژه و والایی داریم ولی مهم این است که چقدر این علم تبدیل به ثروت و فناوری شده است و چقدر توانسته در رفاه عمومی و عدالت اجتماعی ما نقش داشته باشد؟ امروز برای رسیدن به اقتصاد سالم ومقاومتی راهی به  جزعبور از مسیر دانش بنیان نیست.

وی با اشاره به این که در استان، استاندار به «اقتصاد دانش‌بنیان» توجه ویژه ای دارند، افزود: جلساتی به صورت ماهانه برگزار در این خصوص برگزار می شود. ما معتقدیم برای دستیابی این تحقق باید به اوج برسیم. اوج یک فرایند است و یک هدف نیست که این روند باید طی شود.

در ادامه این نشست، مدیر توسعه تجاری سامانه همیاب گفت: سامانه «همیاب 24 » تحت نظارت و حمایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده است.

بهروز فتح آبادی ازود: این سامانه نخستین سامانه اطلاع رسانی و ردیابی کالاهای دیجیتال گمشده و سرقتی به سرتاسر کشور است و درعین حال امکان اطلاع رسانی و ردیابی موبایل و تبلت سرقتی را با کمک اپراتور مخابراتی در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: در شش ماه اخیر بیش از 11 هزار کالای دیجیتال در سامانه ثبت شده است. طبق برآوردهای صورت گرفته با استفاده از سامانه سالیانه 39 میلیارد تومان کاهش هزینه برای کشور خواهیم داشت.

فتح‌آبادی تصریح کرد: بزرگترین وبلاگ آموزشی درزمینه پیشگیری از سرقت کالای دیجیتال با انتشار بیش از 310مطلب در زمین پیشگیری از سرقت ایجاد شده است. بیش از 18 پرسنل به صورت مستقیم در این سامانه و تیم مشغول هستند.

مدیر توسعه تجاری سامانه همیاب افزود: تاکنون میانگین برگرداندن کالاهای گمشده به مالباختگان 23 درصد بوده است. هزینه‌ای که برای ارائه خدمات این سامانه در نظر گرفته شده است مبلغ هشت هزار و 400 تومان برای 14 ماه اطلاع رسانی است و 11 هزار تومان نیز برای ردیابی سوژه است. بالاترین تست‌های امنیتی را دراین سامانه داشته‌ایم و در حال حاضر نیز با اپراتور ایرانسل در حال همکاری هستیم.

در بخش بعدی این نشست، مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی بهپویان امین منتظر گفت: این شرکت با هدف تجمیع نخبگان شکل گرفته  در بحث انرژی حدود 12 سال سابقه فعالیت دارد. تلاش ما این است که بتوانیم سطح دانش کشور را در بحث انرژی ارتقا بدهیم.

مرتضی تقوایی حسین زاده افزود: رویکرد برون مرزی این شرکت صعود و برافراشتن پرچم در اورست بود. رویکرد درون مرزی نیز بروزهمت در جامعه با کمک همین شرکت دانش بنیان بوده است. ارتباط بین صعود اورست و شرکت دانش بنیان بحث سختکوشی و همت است

درادامه این جلسه، مجید مذهبی، پزشک گروه کوهنوردی خراسان در فتح قله اورست، پرچم به اهتزار درآمده بر روی بام جهان را رونمایی کرد که شعار «آب، نان، انرژی حق تمام مردم زمین» است روی آن نگاشته شده بود.

این عضو تیم کوهنوردی بیان کرد: فتح اورست کار ساده‌ای نبود به طوری که در طول مسیر بیش از 150 جسد یخ زده مشاهده کردیم که به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی مناسب گرفتار شده بودند.

مذهبی که عضوی یک شرکت دانش بنیان بهپویان است، افزود: اخیرا مشکلاتی را در مطالبات خود با وزارت نیرو داشته‌ایم که علی‌رغم تمامی تلاش‌ها به نتیجه نرسیده‌ایم. اما استقامت در فتح قله اورست توان ما را در بالارفتن از پله‌های وزارتخانه نیرو تقویت کرد. ما از پیگیری مطالبات خود تا به نتیجه رسیدن آنها خسته نمی‌شویم و همچنان برای رسیدن به اهداف خود تلاش خواهیم کرد.

کوهنورد مشهدی فاتح قله “اورست”، دوشنبه شب گذشته با استقبال گسترده مردم و مسئولان ورزشی در فرودگاه “شهید هاشمی نژاد مشهد”، وارد این شهر شد. “جواد نوروزی” 37 ساله، 15 فروردین امسال برای فتح بلندترین قله جهان به “نپال” سفر کرد و پس از گذشت 40 روز در 30 اردیبهشت ماه موفق شد قله اورست را فتح کند.

 

گزارشی از سرویس خبر اتفاقیه

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *