کمترین بودجه نسبت به سایر رقبا

نشست خبری تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا با حضور مدیران باشگاه، مربیان، کادر فنی و اصحاب‌رسانه در سالن جلسات اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

نگاهی به دو تیم صنعتی

جعفر فلاح مدیر تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا در خصوص وضعیت تیم، بودجه مالی و اسپانسر اظهار کرد: تیم پارسا از سال 1392 با اتکا به جوانان خراسان پله پله و از زیرگروه شروع به‌فعالیت کرد و در نهایت سال گذشته توانست جواز حضور در لیگ برتر بسکتبال را کسب کند. در این فصل می‌خواهیم نماینده شایسته‌ای برای خراسان‌رضوی باشیم.

وی افزود: شرکت آویژه ‌صنعت از پارسال به تیم اضافه شده و به‌همین دلیل این دو اسم را ادغام کرده و تیمی به اسم آویژه صنعت پارسا در لیگ حضور خواهدداشت.‌ این شرکت در حوزه معدن فعالیت دارد و امسال به‌دلیل موفقیت‌های تیم، جدی‌تر در کنارمان است.

مدیر تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا اضافه کرد: سعی کردیم در تیم پارسا ویترینی برای جوانان و نوجوانان استان باشیم تا با پشتیبانی از آن‌ها، این استعدادها را در سطح کشور مطرح نمائیم.

وی افزود: البته فکر می‌کنم در این امر موفق بودیم چراکه بازیکنانی از آکادمی فرش مشهد و پارسا در سطح اول مسابقات حضور داشتند.

هدف قهرمانی نیست

فلاح تصریح کرد: با توجه به سخت‌افزارها و بودجه‌ای که در اختیار داریم، هدفمان قهرمانی و کسب مقام نیست. با این هدف در لیگ شرکت می‌کنیم که پلی برای پیشرفت جوانان باشیم و از تمام پتانسیل استان بهره لازم را ببریم.

وی ادامه داد: برنامه‌ای چیده‌ایم تا جوانان استان در سطح اول مسابقات لیگ خود را نشان دهند، دنبال برد و باخت نیستیم و می‌خواهیم با همین پتانسیل  موجود، کارهای بزرگ کنیم. در سال گذشته دو تیم از خراسان‌رضوی فینال مسابقات لیگ ملی را برگزار کردند که این نشان دهنده پتانسیل بالای بسکتبال خراسان است. متاسفانه با چند بازیکن فصل قبل به توافق نرسیدیم، اما حدود 80 درصد شاکله تیم، بومی است.

مشکل بودجه سد در راه پیشرفت

مدیر تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا گفت: نسبت به سایر تیم‌ها، استان خراسان‌رضوی کمترین بودجه را دارد . با توجه به مسائل اقتصادی اخیر که گریبان‌ تمام تیم‌ها را گرفت از ابتدای سال جاری، بودجه قابل قبولی را به تیم اختصاص دادیم اما بعد از آن به مشکل برخورد کردیم. بودجه فعلی تیم کمتر از 1 میلیارد تومان است، به دنبال اسپانسر و پیگیر کمک‌ها هستیم.

فلاح خاطرنشان کرد: این شرکت با حضور مهندس هنرور به عنوان مدیرعامل، به دنبال مطرح شدن و معروف شدن نیست و هدفش چیز دیگری است، بدین صورت که حمایت و کمک به جوانان استان را در دستور کار دارد. حامی باشگاه، شرکت آویژه صنعت پارسا است و من فقط مدیر تیم هستم.

مدیر تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا یادآورشد: در زمان مدیرکلی صبوریان، طبق نشست‌ها به توافقاتی رسیدیم و قول مساعدت و همکاری داده‌شد اما هنوز دیداری با فتاحی نداشته‌ام تا در این خصوص با ایشان گفت‌وگو کنم. این باشگاه خصوصی بوده و با اداره کل قراردادی نداریم.

وی گفت: تنها دوتیم آویژه صنعت پارسا و یک تیم تهرانی خصوصی هستند، سایر تیم‌ها دولتی و نیمه‌دولتی هستند و بودجه‌شان از تیم‌ پارسا بیشتر است.

بازی در شأن هواداران

جغفر فلاح تشریح کرد: با حضور جوانان بومی در تیم، قدرت سخت‌افزاری و پتانسیلی که در اختیار داریم، کمی با تیم‌های دیگر فرق داریم. تمام سعی‌مان را برای ارائه بازی در شأن هواداران می‌کنیم.

وی افزود: ظرفیت جذب بازیکن برای تیم‌ها 17 است و تاکنون 12 بازیکن جذب کرده‌ایم. پیگیر جذب اسپانسر هستیم و در صورت وجود بودجه مناسب می‌توانیم بازیکنان تراز اول را هم بگیریم تا رتبه بهتری در جدول تیم‌ها داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه ورود به لیگ برتر با بودجه مالی کم به منزله زنگ تفریح بودن نیست، گفت: زنگ تفریحی برای تیم‌های دیگر نخواهیم بود. در سال 95 با تیم‌هایی مثل مهرام و پتروشیمی جنگیدیم و رتبه خوبی کسب کردیم. همیشه در ابتدای فصل این موضوع مطرح بود که با این بودجه مالی زنگ تفریحی برای تیم‌های دیگر هستیم اما این چنین خواهدشد.

مدیر تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا تصریح کرد: در لیگ‌های دسته سوم تا یک، جزو چهار تیم برتر بودیم و در لیگ ملی هم نایب قهرمان شدیم. نگاه کادرفنی و مجموعه به تیم و بازیکنان بسیار مهم است. سطح بودجه تیم با بقیه فرق می‌کند، اما دلیل نمی‌شود از پیش‌بازنده باشیم.

وی گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی اکثر تیم‌ها نتوانستند بازیکنان خارجی مورد نظرشان را جذب کنند و قیمت بازیکنان ایرانی بالا است و نتوانستیم بعضی افراد مدنظر را جذب کنیم. تنها مشکل بازیکنان فعلی ما، با وجود پتاسیل و توانایی فوق‌العاده، این است که میدان‌ندیده و کم‌تجربه هستند.

استفاده از نیروهای بومی

فلاح افزود: با همین جوانان بومی و خراسانی می‌توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم اگر مسئولین و سایر سازمان‌ها کمک و حمایت‌های خود را عملیاتی سازند.  اگر بتوانیم بازیکنان شاخص خراسان را جذب کنیم، قول می‌دهم روی سکو قرار خواهیم‌گرفت.

مدیر تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا بیان کرد: سه تیم آرسکای قوچان، هیئت مشهد و پارسا در لیگ ملی حضور داشتند و 45 بازیکن خراسانی درلیگ مشغول بازی بودند. دغدغه بعدی این است که تیمی دیگر متشکل از افراد باقیمانده از 45 نفر وارد مسابقات شود تا پشتوانه‌ای برای تیم‌ لیگ برتری بوده و این جوانان از مسابقات دور نشوند. واقعیت این است که قراردادها در تیم ما نجومی نیست.

 

مرجان فرهمند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *