تدوین سیاهه سیاهی آسمان

گروه درشهر

معاون خدمات ومحیط زیست شهرداری مشهد از ورود شهرداری مشهد به پایش آلودگی آب، خاک و فاضلاب شهر مشهد در آینده ای نزدیک خبر داده و گفت: با تفاهم نامه ای که میان شهرداری مشهد و دانشگاه صنعتی شریف تهران امضا شد، برای اولین بار سیاهه منابع انتشار آلاینده های زیست محیطی شهر مشهد تدوین می شود.
به گزارش صبح امروز، خلیل ا… کاظمی امروز در مراسم رونمایی از تجهیزات پایش آلاینده های زیست محیطی و سامانه جامع پایش آلاینده های شهرداری مشهد که با حضور شهردار مشهد، معاون استاندار و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین موضوع سلامتی شهروندان است که برای آن برنامه ریزی هایی انجام شده است، افزود: در این راستا مجموعه ای در قالب هیات امنا با حضور محیط زیست، استانداری و شهرداری مشهد تشکیل شده تا با برنامه ریزی و تامین تجهیزات مورد نیاز تمامی آلاینده های زیست محیطی شهر مشهد را رصد کند.
وی اضافه کرد: امروز یکی از آلودگی های مورد توجه آلودگی هوا است در حالی که آلودگی صوتی که با روح وروان مردم سر و کار دارد نیز در مشهد وضعیت خوبی ندارد لذا دستگاه های سنجش آلودگی صوتی خریداری تا به وسیله آن وضعیت آلودگی صوتی شهر را به صورت آنلاین رصد کنیم .
کاظمی تصریح کرد: در بحث آلودگی هوا خوشبختانه از 202 روز گذشته از ابتدای سال تاکنون به جز سه روز که به دلیل ریزگردها هوای شهر مشهد آلوده و ناسالم بود 19 روز هوای پاک داشته ایم که با توجه به 8 روز هوای پاک سال 96 شهروندان هوای بهتری را نسبت به مشابه سال قبل تنفس کرده اند.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: در بحث آلودگی صوتی نیز استاندارد سطح امواج صوتی 50 دیسبل است که با توجه به داده های دستگاه های صوت سنج این میزان در مشهد 75 دیسیبل است که 25 دیسیبل بیشتر از حد استاندارد است.
معاونت خدمات ومحیط زیست شهری شهرداری مشهد به راه اندازی آزمایشگاه معین در مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد اشاره و اظهار کرد: همچنین در نظر داریم در آینده نزدیک به بحث پایش خاک، آب و فاضلاب نیز ورود پیدا کنیم .
معاون استاندار: مدیریت شهری مشهد شاگرد اول کلانشهرهای ایران است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مدیریت شهری مشهد شاگرد اول کلانشهرهای ایران در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش صبح امروز، محمد مقدوری در آیین رونمایی از تجهیزات و پایگاه‌های محیط زیست مشهد با بیان اینکه طبق آخرین برآوردها 4 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای طرح کاهش 50 درصدی آلودگی هوا در کلانشهر مشهد نیاز است، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی در طرح کاهش 50 درصدی آلودگی هوای مشهد درگیر هستند و مقرر شده این طرح در بازه زمانی سه ساله عملیاتی شود.
وی با تاکید بر اینکه در مشهد دچار مشکلاتی به لحاظ زیست محیطی از جمله آلودگی هوا هستیم که در سال‌های اخیر با شیب تند شرایط این شهر را دچار مشکلات کرده است، متذکر شد: با تدابیر شهرداری مشهد شرایط آلودگی هوا تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفت و اقدامات خوبی رقم زده شد.
خدمات شهری هوشمند

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شهر هوشمند مصداق های مختلفی دارد و باید شهر هوشمند در حوزه های مختلف برای مردم ملموس تر شود. محمدهادی مهدی نیا افزود: حوزه خدمات شهری نیز از مصداق های شهر هوشمند است و هوشمندسازی در این حوزه باید مورد توجه باشد. باید بتوانیم دانش فنی خود را در حوزه های حساس نظیر محیط زیست بومی سازی کنیم .

رفع نگرانی مردم

هم چنین  قاسم تقی‌زاده خامسی در حاشیه مراسم رونمایی گفت:  شاید تاکنون شهروندان این نگرانی را داشتند که امواج آنتن‌های BTS تلفن همراه در مشهد بیش از حد استاندارد است و ضرر دارد اما با سنجشی که توسط دستگاه‌های پایش امواج الکترومغناطیسی انجام شد مشخص شد که امواج این آنتن‌ها در حد استاندارد قرار دارد و در مقابل اشعه UV در مشهد بالاتر از میزان استاندارد است

لازم به ذکر است از پنج ایستگاه اندازه گیری شدت صوت، 10 ایستگاه هواشناسی، 10 ایستگاه سنجش آنلاین اشعه UV، دستگاه پرتابل سنجش آلاینده بو و گاز، 2 گشت کنترل آلاینده های زیست محیطی ویژه خودروهای سنگین و اتوبوس، 5 نمایشگر اطلاع رسانی کیفیت هوا، 2 دستگاه پرتابل سنجش خروجی دودکش کارخانه ها و ایستگاه سنجش امواج الکترومغناطیسی با هزینه 7 میلیارد تومان رونمایی شد.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *