خشونت دانش‌آموز دامن معلمان را گرفت

روز گذشته خبری مبنی بر مجروحیت دو معلم در یکی از مدارس ناحیه دو مشهد به سرعت در فضای مجازی پخش شد. این خبر بازخوردهای بسیاری از سوی مسئولین آموزش و پرورش و برخی خانواده‌ها و معلمان آن مدرسه را دربر داشت.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی در گفت و گو با خبرنگار «صبح امروز» در خصوص ضرب و شتم معلم مدرسه قلی زاده واقع در ناحیه 2 مشهد با تایید این خبر گفت:درباره جزئیات و علل و عوامل حادثه تیم ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان در حال بررسی موضوع است.

مهدی مجیدی‌ با ناراحت کننده توصیف کردن این اتفاق تصریح کرد: قطعا اگر در این زمینه بررسی قصور معلم را تائید کند طبق قانون با معلم خاطی برخورد می کنیم.

بیان کرد: ما قانون را بهترین مرجع برای پیگیری و حل مشکلات میدانیم و نباید هتک حرمت به مدرسه و یا مقام معلم صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که هر عملی که فضای تحصیل دانش آموزان را ملتهب کند از طرف آموزش و پرورش محکوم است گفت: تیم های ارزیابی عملکرد و بخش های دیگر از جمله حراست و پلیس با جدیت در حال بررسی موضوع هستند و از هر طرفی تخلفی صورت گرفته باشد ما پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص وضعیت سلامتی معلمان اظهار داشت: معلمان در سلامت کامل به سرمی برند و از بیمارستان مرخص شده اند.

جراحت شدید دو معلم

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد در توضیح ضرب‌وجرح مدرسه قلی‌زاده گفت: دو معلم مجروح دچار پارگی فک و مجروحیت چشم و دهان در این حادثه شدند.

محسن روحانی‌نیا ظهر روز گذشته، ساعت 11 و 55 دقیقه، همزمان با تعطیلی آموزشگاه پسرانه قلی‌زاده آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد، واقع در منطقه محمدآباد، ۲ تن از اولیای دانش‌آ‌موزان به معلمان این آموزشگاه هتک حرمت کرده و با ایجاد ضرب و جرح معلمان، آنان را راهی بیمارستان نمودند.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد ادامه داد: ضاربان که از اولیاء دانش‌آموزان به نام‌های ح.ب، پایه پنجم آموزشگاه و الف.ف، در شیفت مخالف آموزشگاه بودند، در زنگ پایان شیفت اول و ورود دانش‌آموزان شیفت دوم، با استفاده از شلوغی جمعیت در سالن مدرسه، با سلاح سرد (چاقو و قمه) وارد مدرسه شدند.

وی با بیان اینکه «هتاکان با ایجاد رعب و وحشت همراه با فحاشی و تهدید به سمت معلم پایه پنجم آموزشگاه، جناب آقای علیرضا فلکی، حمله و ایشان را مورد ضرب و جرح قرار دادند که باعث پارگی فک و آسیب به دندان‌هایش شد»، تصریح کرد: یکی از همکاران به نام اکبر اعتضاد، برای جداکردن وارد صحنه شدند که ایشان هم نیز با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و از ناحیه ابرو، نزدیک به چشم مجروح شدند که در بیمارستان، هفت بخیه بر روی صورتش زده شد.

روحانی‌نیا خاطرنشان کرد: ضاربان پس از اینکه کادر اجرایی دبستان با نیروی انتظامی و اورژانس تماس گرفتند از محل متواری شده و زمانی که عوامل اورژانس، پس از رسیدن به آموزشگاه و اقدامات اولیه برای انتقال مصدومان اقدام کردند، ضاربان در جلوی درب خروجی مدرسه آن‌ها را نیز تهدید کرده و مانع خروج آمبولانس شده‌اند که این عمل حدود ۲۵ دقیقه زمان برده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد با اشاره به حضور نیروی انتظامی پس از 25 دقیقه تصریح کرد: پس از حضور عوامل نیروی انتظامی، آمبولانس توانست با اسکورت خودروی گشت نیروی انتظامی، مصدومان را به بیمارستان امدادی منتقل کند.

وی ادامه داد: متاسفانه نیروی انتظامی با اینکه عوامل ضرب‌وجرح در خارج از مدرسه حضور داشتند، اقدامی برای دستگیری آن‌ها نکرد و فقط آمبولانس را تا بیمارستان اسکورت کرد و پس از آن، هیچ‌یک از مأموران نیروی انتظامی در محل نبوده و یا به محل برنگشتند.

روحانی‌نیا بیان کرد: ضاربان، معلمان مجروح و عوامل مدرسه را تهدید کردند که اگر شکایت کنید شما را خواهیم کشت و مدرسه را بر روی سرتان خراب می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد از عیادت و دلجویی از معلمان مجروح به اتفاق دو تن از معاونان اداره در بیمارستان امدادی خبر داد و اضافه کرد: پس از آن با حضور در محل مدرسه با عوامل اجرایی و معلمان دیدار کردیم و ضمن اظهار تاسف از چنین واقعه‌ای، خواستار پیگیری موضوع از مراجع حقوقی و قانونی شدیم تا شاهد احقاق حق مصدومان و مجروحان و اعاده حیثیت همکاران فرهنگی و اشد مجازات عاملان این حادثه تلخ و ناگوار باشیم.

وی درخصوص علت احتمالی درگیری تصریح کرد: روز قبل یکی از این معلمان مضروب، به‌خاطر شیطنت دانش‌آموز در کلاس و سوت‌زدن مداوم، به او تذکر می‌دهد و چون دانش‌آموز تکرار می‌کند، به وی سیلی می‌زند که بعد از اتمام کلاس دانش‌آموز به خانه برمی‌گردد و روز بعد، پدر دانش‌آموز به همراه یک نفر دیگر وارد مدرسه می‌شوند و با قمه به معلم حمله می‌کنند و همکار دیگری که برای میانجی‌گری می‌آید را نیز مجروح می‌کنند.

روحانی‌نیا ادامه داد: خوشبختانه همکاران ما به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و خطر جانی تهدیدشان نمی‌کند. دوربین‌های آموزشگاه این حادثه را ثبت و ضبط کرده‌اند و واقعاً دلهره‌آور و سبعانه است. لازم به ذکر است هنوز ضاربان دستگیر نشده‌اند.

آخرین وضعیت معلم های مضروب از زبان مدیرکل آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حال عمومی 2 معلم یکی از مدارس مشهد که توسط اولیای 2 دانش آموز مضروب شدند، مساعد است.

قاسمعلی خدابنده افزود: 2 تن از اولیای دانش آموزان ساعت وارد یکی از مدارس ابتدایی پسرانه در مشهد شده و به دلایل نامعلوم با چاقو به 2 تن از معلمان مدرسه حمله کردند.

وی اظهار داشت: هدف حمله کنندگان یکی از معلمان بوده است و معلم دوم که برای جلوگیری از ادامه درگیری وارد صحنه شده نیز از ناحیه صورت با چاقو زخمی شده است.

وی گفت: معلمان توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و با انجام اقدامات درمانی لازم از حال مساعد برخوردارند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: علت حمله این دو نفر هنوز مشخص نشده و پیگیری قضایی در این زمینه در حال انجام است. همچنین تخلفات احتمالی معلمان پیگیری می شود اما حریم و حرمت مدرسه باید از سوی همه رعایت شود. خدابنده ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر در این زمینه را موکول به تحقیقات بیشتر دانست.

نیلوفر اقبال

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *