بودجه هست اما کم است

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد گفت: 52 درصد جمعیت خراسان رضوی در شهرستان مشهد ساکن است و 29 تا 31 درصد اعتبارات استان در مشهد هزینه می شود لذا این شهر نیازمند بودجه بیشتری است.

به گزارش صبح امروز احمد علی موهبتی یکشنبه شب در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد افزود: علاوه بر سکونت 52 درصد جمعیت استان، هر سال بیش از 30 میلیون نفر زائر به شهر مشهد سفر می کنند.
وی با بیان اینکه میانگین تعداد معلم به دانش آموز در کشور یک به 12 نفر است اظهار داشت: این میزان در مشهد یک به 24 است و سرانه فضای آموزش و پرورش هم 6 متر مربع و در برخی نواحی مشهد 1،8 متر مربع است.
وی گفت: برخی در دفاع از جمهوری اسلامی کوتاهی می کنند یا انتقادات خود را به درستی مطرح نمی کنند که این امر باعث می شود فضای روانی و احساس نا امنی ایجاد شود که از خود ناامنی خطرناکتر است.
موهبتی افزود: وضع ما از نظر منابع دلاری بسیار خوب است اما اشکال کار در فضاسازی هاست و همین فضای کاذب باعث شده 22 میلیارد دلار در دست مردم جمع شود.
وی اظهار داشت: عده ای هم در سازمانهای دولتی به عنوان دوست نادان یا نفوذی دشمن کار می کنند که مردم را ناامید نمایند و این کارها باعث دل نگرانی دوستداران انقلاب می شود.
وی گفت: نباید از آنچه به اعتماد مردم ضربه می زند غفلت کنیم و مدیران باید قبل از برگزاری تجمع یا اعتراض در رفع مشکلات بکوشند و آینده نگری داشته باشند.
موهبتی با بیان اینکه وظیفه فرمانداری هماهنگی و نظارت بین مدیران است افزود: اثر اقتصادی و رفتاری و مدیریتی برخی مدیران برخی کارها را تعطیل کرده است.
وی اظهار داشت: هر پروژه ای که تعطیل شود خیانت به کشور است و طرحهایی همچون پدیده شاندیز، کمربند جنوبی مشهد و بولوار نماز دچار مسائلی است که نیازمند همکاری و درک بیشتر مدیران است.
وی با انتقاد از سهم مشهد در کسب تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر گفت: در این 2 بخش به ترتیب پنج و چهار درصد اعتبارات پرداخت شده است که بسیار کم است و در حوزه اشتغال پایدار روستایی 20 درصد اعتبارات پرداخت شده که وضعیت بهتری نسبت به مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر دارد اما با وضع مطلوب فاصله دارد.
فرماندار مشهد همچنین به حوادث روز 31 شهریور امسال در اهواز اشاره کرد و افزود: این حادثه نشان داد که دشمن هنوز از دشمنی خود دست بر نداشته است و کشورهای غربی هم تروریست ها را در خود جای داده اند و دفاتر تروریستها در آنها دایر است و شعار دفاع از حقوق بشر بهانه ای بیش نیست.
برای یک سال و نیم ذخیره کالا در مشهد وجود دارد
معاون سیاسی فرماندار مشهد هم گفت: دشمن با استفاده از همه ظرفیت های خود به مقابله با جمهوری اسلامی پرداخته است تا نارضایتی اجتماعی ایجاد کند و امروز نگاه پیشگیرانه از بروز نارضایتی اجتماعی برای مدیران اجتناب ناپذیر است.
حیدر خوش نیت با بیان اینکه نگرانی در تامین کالاها وجود ندارد، افزود: در برخی کالاهای استراتژیک برای مصرف یک و نیم سال مردم مشهد ذخیره سازی شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *