۱۰۰ درصد روستاهای تایباد از نعمت آب لوله کشی بهره‌مند شدند

فرماندار تایباد گفت: این شهرستان مرزی 35 روستا با بیش از 10 هزار مشترک در حوزه آب شرب روستایی دارد و امسال در پنجمین روز از هفته دولت صد در صد آنها از نعمت آب لوله کشی بهره‌مند شدند.

حسین شرافتی‌راد در گفت‌و‌گو با ایسنا، به دو روستای فاقد آب لوله‌کشی اشاره و اظهار کرد: روستای کوه آباد در فاصله 32 کیلومتری تایباد قرارگرفته که از غرب به روستای آبقه و از شرق به روستای کرات متصل می‌گردد.  همچنین ایله، روستایی از توابع بخش مرکزی این شهرستان تایباد که تاکنون بوسیله تانکر آبرسانی می‌شدند هفته دولت امسال از نعمت آب لوله کشی بهره‌مند شدند.

وی در ادامه افزود: آب لوله‌کشی روستای کوه‌آباد با 219 خانوار، به طول 10 کیلومتر از دو باب مخزن  به حجم 600 کیلومتر تأمین می‌شود. همچنین روستای ایله با 77 خانوار آب مورد نیاز را به طول دو کیلومتر از دو باب مخزن 100 متر معبی تأمین می‌کند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: برای اجرای این دو طرح عمرانی و خدماتی حدود 17 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی به 6 پاسگاه مرزی با هزینه 13 میلیارد ریال، بیان کرد: اکنون 95 درصد پاسگاه‌های مرزی این شهرستان از مزایای آب شرب لوله‌کشی بهره‌مند می‌باشند و آب آشامیدنی 33 پاسگاه مرزی از طریق 200 کیلومتر شبکه انتقال تامین می‌شود.

شرافتی‌راد از فرسودگی 35 درصدی شبکه آبرسانی روستایی تایباد شامل مخازن، شبکه‌های توزیع و خط انتقال خبر داد و گفت: شبکه آب روستایی در تایباد، هشت هزار و 500 مترمکعب مخزن ذخیره سازی و 200 کیلومتر شبکه توزیع دارد و نیز حجم تولید آب از 14 حلقه چاه روستایی این شهرستان 130 لیتر در ثانیه است.

انتهای خبر/

image_print
34 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *