امکان تغییر کاربری جاده کمربند جنوبی وجود ندارد

تقی زاده خامسی: نگرانی های پیرامون فضای سبز کمربندجنوبی به جاست و درک می کنیم اما راهش تعطیلی نیست

شهردار مشهد گفت: تا کنون صحبتی در خصوص وضعیت کمربند جنوبی شهر نداشتم چرا که منتظر طی روال قانونی کار هستم اما به نظر نمی‌رسد امکان تغییر کاربری جاده کمربند جنوبی وجود داشته باشد.

به گزارش صبح امروز، قاسم تقی زاده خامسی روز گذشته در حاشیه بهره‌برداری از پارک موضوعی دانش، در واکنش به سوال خبرنگاران پیرامون امکان تغییر کاربری کمربندجنوبی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: گرچه نگرانی‌هایی پیرامون فضای سبز اطراف کمربند جنوبی مطرح است که این همه نگرانی‌ها به جا است و آن‌ها را درک می‌کنم اما راهش تعطیلی کار نیست.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: 8 سال است که از زمان اجرای کمربند جنوبی می‌گذرد و خوب بود اگر مخالفتی وجود داشت، پیش از شروع پروژه مطرح می‌شد. در نتیجه این مقدار هزینه نیز صورت نمی‌گرفت.

تقی‌زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر باید همفکری کرد و دید چه کاری باید انجام داد که نگرانی‌ها برطرف شود.

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر قانون‌مداری، بیان کرد: اگر دادستان محترم اظهار نظری در خصوص کمربند جنوبی داشته، قطعا برپایه قانون است.گ، همانطور که انتظار نیز بر این است که او مظهر قانون باشد.

تقی‌زاده با اشاره به ارسال مدارک لازم به دادستانی در خصوص کمربند جنوبی، ابراز امیدواری کرد: بتوان کار را ادامه داد.اگر تمهیداتی مورد نیاز است، پیش‌بینی می‌شود تا بتوان مسیر را ادامه دهیم. این طرح قبل از امادن من شروع شده و اصولا باید مراحل قانونی را طی کرده باشد

آمادگی شهرداری برای خرید مجموعه کوهستان پارک شادی

شهردار مشهد مقدس در خصوص وضعیت کوهستان پارک شادی نیز توضیح داد: کوهستان پارک متعلق به بانک دی است و به همین دلیل نامه‌ای به مدیرعامل محترم و اعضای هئیت مدیره بانک نگاشته و آمادگی خود را برای خرید این مجموعه اعلام کردیم.

تقی‌زاده با اشاره به اعلام موافقت ضمنی بانک دی در خصوص واگذاری مالکیت کوهستان پارک به شهرداری، گفت: در حال حاضر مراحل قانونی کار طی می‌شود و امیدوارم با واگذاری این مجموعه، علاوه بر شهربازی کاربری مناسبی برای مجموعه پار ک وکیل‌آباد و چهل بازه طراحی کنیم

وی ابراز امیدواری کرد: مدیران بانک دی حس نوستالوژی که مردم خوب مشهد نسبت به کوهستان پارک شادی داشتند، درک کنند و هر چه سریعتر به خواسته شهرداری مشهد در این خصوص پاسخ دهند.

شهردار مشهد مقدس در ادامه به پارک‌های موضوعی در جهان اشاره کرد و گفت: احداث چنین پارک‌هایی در دنیا مرسوم است و پارک دانش نیز در وسعت ۳.۸ هکتار و با نصب 45 نماد علمی در حوزه فیزیک، شیمی و ریاضی راه اندازی شد.

تقی‌زاده با اشاره به هماهنگی با آموزش و پرورش در راستای بهره‌گیری از جنبه‌های آموزشی پارک دانش، بیان کرد: دانش‌آموزان باید مسائل درسی را در فضاهای آموزشی خارج از چارچوب کلاس درس تجربه کنند و امیدوارم برنامه ریزی دقیقی در این راستا برای بهره‌مندی دانش‌آموزان شهر از چنین پارک‌هایی صورت گیرد.

تاکید استاندار خراسان رضوی بر توسعه پارک های موضوعی و دانشی به عنوان ظرفیت کمک آموزشی

هم چنین علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جریان بهره برداری پارک موضوعی دانش در مشهد افزود:مشابه این پارک را درشهرهای مختلف برای بهره مندی دانش آموزان نیاز داریم زیرا به طور قطع در نظام آموزشی جدید آموزش صرف در درون کلاس کافی نیست .

وی اظهار کرد : ایجاد مراکزی مانند این مجموعه در فضایی مناسب با امکانات و دستاوردهایی که در طول سال های گذشته تصویری ملموس از تحولات دانشی و علمی و دستاوردهای بشری را در طول قرن ها از نزدیک ارائه کند برای دانش آموزان بسیار جذاب با آثاری ماندگار است و در این رابطه معلمان ،اساتید و شرکت های دانش بنیان که در تولید و ساخت این المان ها و نمادها به صورت علمی اقدام کرده اند نسبت به توسعه آن ومشارکت در این زمینه اقدام کنند.

وی گفت : تعاملی که بین شهرداری و آموزش و پرورش برای بهره گیری از ظرفیت این پارک برای امور کمک آموزشی انجام شده باید دنبال شده و توسعه یابد و برای شهرهای دیگر هم امکانات و زمین های مشابه این فضا برایشان فراهم شود و دانش آموزان فراتر از چهاردیواری کلاس و تخته سیاه بتوانند بخشی از آموزش ها را دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون بر اساس اعلام شهرداری مشهد سرانه فضای سبز این کلانشهر به 16 متر رسیده است ، افزود : رقم رکورد قابل افتخاری است وبا توجه به بزرگ شدن مشهد و سه میلیون و 500 هزار نفر جمعیت ساکن و 30 میلیون زائر در سال ،این شهر نیازمند فضای سبزمناسب برای تامین هوای پاک برای مردم است و تا کنون در این رابطه تلاش های زیادی شده و بخشی هم در برنامه است و امید است توسعه این فضاها ادامه یابد.

وی اظهار کرد : طبق این گزارش شهرداری مشهد هم اکنون 50 پارک در دست احداث دارد که 30 مورد در مناطق محروم و 20 پارک در مناطق برخوردار است که خود بیانگر رویکرد شهرداری و شورای شهر مشهد دررعایت  و تحقق عدالت توزیعی و برخورداری همه اهالی شهر بهشت از خدمات و امکانات و ظرفیت های شهری است که بسیار ضروری و مطلوب است.

وی ادامه داد : در واقع اختلاف و تفاوت هایی که بین پیرامون و مرکز در طول سالهای سال شکل گرفته ، نیازمند توجه وعنایت بیشتر است تا این تفاوت ها کمتر و کمتر شود.

رشیدیان افزود : به طور قطع توسعه فضاهای عمومی مثل پارک ها به آرامش اجتماعی ما بیشتر کمک می کند زیرا هر چه مردم در فضاهای عمومی مناسب بیشتر حضور داشته باشند و با یکدیگر ارتباط و تعامل کنند در آرامش اجتماعی اثر بیشتری دارد.

وی همچنین در ادامه با تبریک هفته دولت گفت : این هفته نماد کار و تلاش دست اندرکاران اجرایی و دولتمردان است چنانکه طی این مدت زمانی یک هزار و 500 پروژه از حدود 80 دستگاه اجرایی در استان بهره برداری می شود.

وی عنوان کرد : در اقع پیام روشن این هفته آن است که کارگزاران و خادمان این مردم مشغول توسعه زیرساخت ها و روبناهای برای توسعه خدمت در این استان هستند و امید است این هفته زمینه ایجاد امید و نشاط بیشتر در بین مردم را فراهم کند .

وی در ادامه  از همه خادمان نظام در بخش های دولتی و اجرایی ، شهرداری های ودهیاری ها قدردانی کرد .

افزایش سرانه فضای سبز مشهد به 16 مترمربع تا پایان سال

هم چنین معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: تا پایان سال سرانه فضای سبز مشهد به 16 مترمربع افزایش خواهد یافت.

خلیل‌ا…کاظمی ، افزود: سرانه توسعه فضای سبز مشهد در پایان سال96 به 15.5مترمربع رسید و امسال تلاش می‌شود سرانه فضای سبز به 16 مترمربع تا پایان سال برسد که از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

وی ادامه داد: تکمیل و توسعه باغ گیاهشناسی در این زمینه مورد توجه است و سرمایه‌گذاری بالغ بر 36 میلیارد تومان برای این باغ برنامه ریزی شده است. همچنین مصوبه گذرانده شده تا بالغ بر 30 میلیارد تومان به منظور تکمیل و توسعه المان‌های پارک مینیاتوری سرمایه گذاری صورت گیرد.

کاظمی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تکمیلی پارک مینیاتوری، تعداد المان‌های این پارک به 39 المان می‌رسد، گفت: تلاش برای ماندگاری زائر و رفاه حال مجاوران مورد توجه است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بوستان دانش در حاشیه بزرگراه امام علی (ع)، گفت: این بوستان 3.8 هکتار مساحت دارد؛ همچنین مساحتی نیز برای پارکینگ در نظر گرفته شده است. در این بوستان 45 نماد و سازه طراحی و اجرا شده که نصب آن داستانی را القا می‌کند.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *