مجلسی‌ها واکنش نشان دادند

روز گذشته «صبح امروز» به حواشی گزارش شهروند در رابطه با حرف و حدیث‌های حضور نامتعارف مردان مجرد عرب در خانه مسافرهای مشهد پرداخت و در گفت و گویی با معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی کم و کاست این موضوع را جویا شد. اما انگار رسانه‌ای شدن این موضوع دلیلی شد تا گوش مسئولان صدا کند تا به این حواشی واکنش نشان دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خواستار ورود شورای تأمین به حواشی گستردگی حضور گردشگران عرب در این شهر شد.

ورود شورای تأمین به حواشی حضور گردشگران عرب در مشهد

جواد کریمی قدوسی در واکنش به حضور گسترده گردشگران عراقی و حواشی ایجاد شده از حضور این افراد در مشهد، به حوادثی مشابه در دهه هفتاد در مشهد اشاره و  عنوان کرد: در اوایل دهه هفتاد پس از فروپاشی شوروی و شکل‌گیری جمهوری‌های مستقل از جمله جمهوری ترکمنستان، حضور زنان ترکمن در مشهد به شکل عجیبی گسترش یافت که دستمایه حاشیه‌هایی در شهر مشهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بروز این حواشی موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف مردم، مؤمنان و متدینین مشهد شد، افزود: در آن زمان وضع به گونه‌ای پیش رفت که حتی در نزدیکی حرم امام رضا(ع) نیز شاهد بروز روابط ناگواری و مفسده‌های غیرقابل قبولی بودیم؛ بنابراین در همان زمان شورای تأمین استان وارد عمل شد و تصمیم گرفت که اوضاع را سامان دهد و این اتفاق هم افتاد.

کریمی قدوسی با یادآوری اینکه در آن دوران فرمانده سپاه خراسان بودم، ادامه داد: شورای تأمین بر اساس گزارشی که از سپاه دریافت کرد، وارد عمل شد و تصمیمی قاطع گرفت که ورود اتباع مجرد ترکمنستانی به کشور ممنوع شود؛ لذا با این تصمیم در آن زمان موضوع کاملا حل و فصل شد که امروز نیز می‌توان مشابه این تصمیم را اتخاذ کرد.

استراتژی ایران توسعه روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه سیاست و استراتژی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: حتی یکی از سیاست‌های ایران در قبال کشورهای همسایه این است که مراودات میان دو کشور با لغو روادید انجام پذیرد و همگرایی‌ها به لحاظ فرهنگی و تجاری رشد کند.

وی تأکید کرد: همه این مسائل باید بر اساس برنامه‌‌ریزی و حساب شده صورت گیرد و قطعا اگر بی برنامگی در مراودات با کشورهای همسایه حاکم باشد، بروز مسائل حاشیه‌ای و آزار دهنده‌ای که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد، عادی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از یکی از منطقه‌های گردشگری حاشیه مشهد، افزود: جمع کثیری از گردشگرانی که در این منطقه حضور داشتند، اتباع عرب حاضر در مشهد بودند که برخی از آن‌ها حضور خانوادگی در این منطقه داشتند و برخی حضور مجردی داشتند که حضور این افراد مجرد قطعا حاشیه آفرین خواهد بود.

وی تأکید کرد: مسئولان استان به ویژه شورای تأمین باید این حواشی ایجاد شده را بر اساس تجزیه و تحلیل صحیح مدیریت کنند؛ اگر کنترل نشود، مشکلات اجتماعی بسیاری برای مشهد و حتی سایر شهرهای کشور ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره خدمات رسانی نامتعارف برخی هتل‌ها و آژانس‎های مسافرتی نیز گفت: قطعا در این میان میان تخلفات آشکاری رخ می‌دهد که مورد اعتراض مردم مشهد واقع شده که ما به عنوان نماینده مردم موظف به پیگیری این مسائل هستیم.

در ادامه عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به انتشار اخبار گسترده درباره ارائه خدمات جنسی به مردان مجرد عرب در مشهد نهادهای امنیتی باید هرچه سریعتر در جهت بررسی این موضوع وارد عمل شوند.

صحت و سقم ارائه خدمات جنسی به مردان عرب در مشهد باید بررسی شود

به گزارش خبر فوری،  طیبه سیاووشی درباره انتشار اخباری پیرامون ارائه خدمات جنسی به جوانان مجرد عرب در بیش از 5 هزار مسافرخانه مشهد اظهار کرد: بنده هم از منابع غیرموثق درباره این موضوع اخباری به گوشم رسیده است اما تا به امروز بررسی درباره این موضوع در مجلس صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: واقعا نمی‌دانم درباره این موضوع چگونه صحبت کنم چرا که از نمایندگان استان خراسان نیز درباره این خبر سوال کردم و آنها نیز منابع موثقی را برای این موضوع که بخواهند به آن استناد کنند در اختیار نداشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باتوجه به اینکه این خبر در فضای مجازی گسترش پیدا کرده است و تاثیر بدی را روی اذهان عمومی گذاشته شده است باید صحت و سقم این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سیاووشی تاکید کرد: ارگان‎هایی چون ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر، وزارت اطلاعات و بسیاری از نهادهای دیگر که در روند مسائل امنیتی مردم مسئول هستند باید در جهت بررسی این موضوع وارد عمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت صحت این مسئله این موضوع امنیت زنان جامعه را مورد تهدید قرار می‎دهد از این رو باتوجه به خطرناک بودن این موضوع از نظر بهداشتی این وضعیت باید کنترل شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: باتوجه به اینکه در شرایط فعلی اذهان عمومی در پی انتشار این خبر مشوش و نگران شده است قطعا این موضوع سریعا باید مورد بررسی قرار گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *