نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی مشهد تجلی گردشگری ایران 

روز شنبه نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری مشهد با حضور مسئولین استانی و شهری در دومین کلان شهر کشور برگزار شد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برگزاری این نمایشگاه را تجلی گردشگری ایران عنوان کرد.

پانزدهمین نمایشگاه سراسری گردشگری‌ و صنایع وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران ١١الی١٥شهریور ٩٧ در مشهد برگزار می شود.

به گزارش صبح امروز، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و نهمین نمایشگاه صنایع دستی در محل سالن همایش نمایشگاه بین ‌المللی مشهد، با حضور ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگی، علیرضا هوشنگ نژاد مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد، احمد دیناری سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی، یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری، محمدمطیع معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزارشد.

حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی

هوشنگ نژاد مديرعامل نمايشگاه بين المللی مشهد در این نشست خبری گفت: پانزدهمین نمایشگاه سراسری گردشگری و صنایع وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران ١١الی١٥شهریور ٩٧ در مشهد برگزار می شود. وی ادامه داد: سعی بر آن شده است که از تمامی فضاهای نمایشگاه استفاده نمائیم، در این نمایشگاه  ٢٠٠ غرفه واگذار شده و ٢٤٠ شرکت کننده داریم و از کشور‌های خارجی مانند ترکیه، استرالیا، چین، روسیه،ارمنستان و آفریقاجنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.  وی در ادامه گفت: جشنواره غذا ، آوا‌ها و نوا‌ها در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود.

تجلی فرهنگ و تمدن ایرانی 

هم چنین ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در مشهد گفت: پس‌از یک دهه توقف، امسال شاهد برگزاری این نمایشگاه خواهیم بود که تجلی تمدن و فرهنگ « ایران » است. وی بیان کرد: در این نمایشگاه تمام هتل‌های مشهورکشور مانند، پارس، آبان، لاله،کوثر، صدر ، هلیا و …حضور دارند، همچنین دفاتر خدماتی مشهور استان خراسان رضوی و تمام ایرلاین‌های مشهور کشور نیز در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران خارجی بیان کرد:سرمایه‌داران خارجی مقیم استان خراسان رضوی حضور چشمگیری در این نمایشگاه دارند. همچنین شرکت‌ها و تجهیزات هتل‌داری حضور پررنگ‌تری نسبت به سایر حوزه‌ها دارند و علی‌رغم حضورشان مبادلات اقتصادی در بخش سرمایه‌گزاری انجام خواهد گرفت.

حضور فعال تمامی استان‌ها در نمایشگاه

مکرمی فر با اشاره به نهمین نمایشگاه صنایع دستی اظهار کرد: در این نمایشگاه سایر استان‌های کشور شرکت خواهند کردکه تاکنون 18 استان حضورشان قطعی و تا چند روز آینده سایر استان‌ها حضورشان را اعلام خواهند کرد که در مجموع 25 استان حاضر خواهند بود، همچنین در این نمایشگاه 28 شهرستان استان خراسان رضوی حضور فعال خواهند داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: جشنواره غذاهای سنتی سراسر کشور در بخش وسیعی از این نمایشگاه فضائی را اختصاص دادند، همچنین در زمان برگزاری نمایشگاه اجرای آواها و نواهای کشور در این نمایشگاه هر شب اجرا خواهند داشت تا فضای نمایشگاه را متناسب با گردشگری تغییر بدهند.وی تاکید کرد: مجوز اجرای نواها و آواهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی گدشگری و صنایع دستی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اخذ شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی با اشاره به حضور بخش خصوصی در این نمایشگاه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه حضور بخش خصوصی است که برای ما بسیار حائز اهمیت خواهد بود و بعد از این شاهد حضور بخش خصوصی با یک اقدام تاثیربرانگیز قرار خواهیم گرفت.

مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه حدود 10 کشور خارجی اعلام آمادگی کردند که حضور 7 کشور قطعی است. وی‌گفت: در دهه اول شهریورماه اوج شور وگردشگری استان خراسان رضوی را داریم که در بحث رویدادههای مهم فرهنگی است.

وی ضمن ابراز امیدواری از حضور واستقبال  زائرین و مجاوین بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع)  از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: این نمایشگاه یکی از منحصربه‌فردترین نمایشگاه‌های ملی قلمداد می‌شود و در این نمایشگاه «تجلی فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری ایران » را در فضایی به وسعت تمام نمایشگاه خواهیم داشت.

برگزاری رویدادهای مهم آموزشی در نمایشگاه گردشگری

هم چنین احمد دیناری معاونت سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی با اشاره به 4 رویداد مهم در این نمایشگاه بیان کرد: ابتدا برگزاری همایش «بررسی راهکارها و فرصت‌های تمرکز زدائی سرمایه‌گزاری در مشهد مقدس» و محور اصلی آن سرمایه‌گذاری‌ها در استان را به سمت شهرستان‌ها ببریم و این جرقه در ذهن مسئولین و سرمایه‌گذاران را ایجاد کنیم، این همایش در زمان برگزاری نمایشگاه در تاریخ چهارشنبه 14 شهریور ماه از ساعت 16:30 تا 19:30 در سالن همایش‌های نمایشگاه برگزار خواهد شد. وی افزود: همچنین سه پنل آموزشی در شب‌های اول تا سوم نمایشگاه تحت عنوان «آشنائی با روش‌های تامین منابع مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری» بین ساعات 19:30 تا 21:30 در اتاق جلسات نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود، وی تصریح کرد: حضور برای عموم مردم آزاد و رایگان است و بعد از پایان این دوره گواهینامه آموزشی مورد تایید سازمان میراث فرهنگی اهداء خواهد شد.

معاونت سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی در ادامه اظهار کرد: دومین کارگاه آموزشی تحت عنوان «تکنیک‌های بازاریابی و فروش در اقامت‌‌گاههای بومگردی» در تاریخ 12 شهریور ماه بین ساعات 17:30 تا 19:30 برگزار می‌شود. وی در ادامه افزود: سومین کارگاه در تاریخ 13 شهریور با عنوان « آشنائی روش‌های سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های استان خراسان رضوی» است ودر محل اتاق جلسات نمایشگاه برگزار می‌شود.

دیناری با اشاره به بخش سرمایه‌گزاری بخش خصوصی در این نمایشگاه که باعث تفاوت آن با سایر نمایشگاه‌های گذشته است، بیان کرد: امسال سرمایه‌گزاران افغانی مقیم استان خراسان رضوی که بالغ بر 70% سرمایه‌گزاران خارجی و همچنین 60 درصد حجم سرمایه‌گزاری در حوزه گردشگری را به‌خود اختصاص دادند را در قالب یک غرفه متحدالشکل توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه گردشگری و هتل‌داری کشورشان را به معرض نمایش عموم قرار می دهند.

حضور گردشگری سلامت در نمایشگاه بین‌المللی 

یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی در این نشست خبری با اشاره به سه نکته در مورد حوزه گردشگری در استان اظهار کرد: ابتدا 9 شرکت در حوزه گردشگری سلامت فعالیت دارند و در این نمایشگاه مکانی متحدالشکل را به معرفی خدمات آن‌ها اختصاص دادیم. سپس بحث موضوع اقامت بومگردی است که در جلسات مختلف با 26 بومگرد استان خراسان رضوی برگزار کردیم و  فضائی بالغ بر 200 متر به آن‌ها واگذار کردیم. وی در ادامه افزود: همچنین حضور استارتاپ‌ها در نمایشگاه است که چهارشنبه این هفته از 95 شرکت ثبت‌نام به‌عمل خواهد آمد.

هم چنین محمد مطیع معاون صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد: نهمین نمایشگاه صنایع دستی همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری در مشهد برگزار می‌شود . برا ی هنرمندان و صنعتگران سالن «عطار» را در نظر داریم که در رشته‌های مختلف هنری از سراسر کشور شرکت خواهند کرد. وی در ادامه گفت: 2400 متر فضا را اختصاص دادیم که 11 استان در این بخش شرکت می‌کنند.

گفتنی است که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته مشهد ۱۱ تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ در شهر مشهد همراه با نهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران برگزار می‌شود.

انتهای خبر/مرجان فرهمند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *