استمهال دو ساله برای وام کشاورزان خسارت دیده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ازتایید و تصویب استمهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده از حوادث مختلف استان به مدت دو سال خبر داد.

حجت علی شایانفر با بیان این مطلب افزود: سازمان مدیریت بحران کشور تائید کرد که خراسان رضوی امسال متاثر ازچندین پدیده مختلف چون خشکسالی، سیل، سرمازدگی، باد، توفان و آنفلوآنزای فوق حادپرندگان است.
وی عنوان کرد: در پی این تائیدیه و پس از تصویب در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی، تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده مشمول استمهال شد.
وی اظهار کرد: مصوبه دولت برای استمهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی فقط شامل استان‌هایی می‌شود که سازمان مدیریت بحران ,،وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در آنها را تائید کند.
وی تصریح کرد: در این راستا بانک‌های عامل موظفند بدهی اصلی، سود و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه، سررسید شده تا تاریخ 21 تیرماه 97 را به مدت 2سال استمهال کنند.
شایانفر درباره وضعیت خشکسالی استان در سال آبی جاری گفت: شرایط خشکسالی در خراسان رضوی شدید بوده به نحوی که تقریبا هیچ ذخیره برفی برای استان حاصل نشده است.
وی افزود: تا انتهای مردادماه میزان بارندگی استان 135.8 میلیمتربوده که در مقایسه با متوسط دراز مدت بارندگی استان 35 درصد و نسبت به سال قبل 28 درصد کاهش دارد.
وی با بیان اینکه ارزیابی خشکسالی‌ها توسط شاخص‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از مهمترین آنها شاخص استاندارد بارش و تبخیر است.
مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: بر اساس این شاخص، 65.3 درصد از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی بسیارشدید، 21.8 درصد خشکسالی شدید، 12.5 درصد متاثر از خشکسالی متوسط و 0.4 درصد تحت تاثیر خشکسالی خفیف است.
وی همچنین اعلام کرد: هم اکنون میزان ذخیره آب پشت سدها 22درصد است ضمن آنکه روان آب‌ها نسبت به دوره آماری بلندمدت 45 درصد کاهش داشته است.
وی عنوان کرد: این شرایط می‌طلبد که با انجام اقدامات همه جانبه و اعمال مدیریت جامع، کلیه دستگاه‌های اجرایی و مردم همکاری لازم را برای عبور از شرایط موجود انجام دهند.
شایانفر از جمله اقدامات در دست انجام را ” آبرسانی سیار به 520 روستا، تغییرالگوی کشت، کشت نشایی،اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، نصب هشت هزار و 294 دستگاه کنتورهوشمند برروی چاه‌ها و انسداد هفت هزار و 511 حلقه چاه غیرمجاز از سال 92 تا کنون و کاهش 30 درصدی مصرف آب درفضای سبز شهری تا پایان امسال عنوان کرد.
وی درپایان تاکید کرد: خوشبختانه دستگاه‌های مسئول توان خود را به کاربسته اند که تامین آب شرب و بهداشتی مردم به نحومناسب تامین شود که البته این موضوع مسئولیت همه ما و مردم را برای رعایت صرفه جویی دوچندان می‌کند.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *