آغاز به کار انجمن کروکت برای نخستین‌بار در کشور

سرپرست انجمن کروکت خراسان رضوی گفت: ۲۱ اردیبهشت ماه به عنوان اولین استان کشور انجمن کروکت در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

ناتاشا میرزا اسماعیلی در نشست خبری  انجمن کروکت استان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان  خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی به عنوان اولین استان کشور انجمن کروکت خود را در زیر مجموعه هیات گلف استان فعال کرده است.

او ادامه داد: این رشته برای اولین‌بار در سال گذشته وارد کشورمان شد و در چند ماه اخیر کارگاه‌های خوبی با استقبال علاقه‌مندان در تهران برگزار شد که سبب برنامه‌ریزی مسوولان فدراسیون برای این رشته ورزشی شده است.

میرزا اسماعیلی تصریح کرد: با تصمیم رییس انجمن کروکت ایران بنا شد که به عنوان اولین استان کشور روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه فعالیت این رشته را در استان افتتاح کنیم، هم‌چنین با حضور مربیان این رشته پیش از افتتاحیه دو کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

اصلیت این رشته مربوط به کشور انگلستان است

سرپرست انجمن کروکت استان خاطرنشان کرد: اصلیت این رشته مربوط به کشور انگلستان است، یکی از پتانسیل‌هایی که ما در کشورمان در این رشته داریم تولید تمامی تجهیزات مطابق با استانداردهای بین‌المللی این رشته است به طوری که ما برای فراهم کردن امکانات خود به راحتی می‌توانیم در داخل کشور با قیمت مناسب اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: با افتتاح این رشته در استان و برگزاری اردوها و کارگاه‌های مختلف شهریورماه تیمی از استان خراسان رضوی به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد.

میرزا اسماعیلی یادآور شد: تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون اعلام آمادگی کردند بسیار قابل توجه است که با برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حرفه‌یی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

هیچ محدودیتی وجود ندارد

سرپرست انجمن کروکت استان خراسان رضوی تاکید کرد: این رشته ورزشی برای تمامی اقشار جامعه است و هیچ محدودیتی در حوزه جنسیت و یا امکانات مالی وجود ندارد. هدف ما این است که برنامه ایجاد کنیم و حتی جانبازان و معلولان هم بتوانند در این رشته حضور داشته باشند و هم‌چنین خانواده‌ها می‌توانند با فعالیت در این رشته اوقات خوبی را در کنار هم تجربه کنند.

رشته کروکت دارای فدراسیون جهانی بوده که در انگلستان در حال فعالیت است. در ایران نیز پس از چند سال بازی غیررسمی، در سال ۹۵ توسط ولی‌خانی در وزارت ورزش به ثبت رسید و این رشته فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون گلف آغاز کرد. این رشته در ابعاد متفاوتی در زمین‌های چمن و خاک رس برگزار می‌شود. از وسیله‌ای به نام مالت برای ضربه زدن استفاده می‌شود که غالبا از جنس چوب و توپ نیز پلاستیکی است. دروازه آهنی نیز با توجه به نوع بازی در تعداد مختلف استفاده می‌‍شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *