میزان برداشت ما از آب‌های زیرزمینی روند افزایشی ندارد

مدیر عامل شرکت مجتمع فولاد خراسان با بیان این که میزان برداشت فولاد از آب‌های زیرزمینی روند افزایشی ندارد؛ گفت: آبی که فولاد خراسان مصرف می‌کند در حد سه یا سه و نیم چاه عمیق است. در عوض آبی که مصرف می‌کنیم، چند هزار شغل ایجاد کرده‌ایم همین‌طور 9درصد مالیات استان را پرداخت می‌کنیم.

سید حسین احمدی در نشست خبری که در این مجتمع برگزار شد، گفت: در اقتصاد هر چه به سمت بازرسی کنترل و نظارت‌های دولتی و استفاده از ابزارهای حاکمیتی برویم مشکلات بیشتر می‌شود. اقتصاد باید رقابتی باشد،. محصولات را به نرخ مصوب با ارز دولتی عرضه می‌کنیم ولی آیا دولت می‌تواند نیازهای ما را با ارز دولتی تامین کند.

وی ادامه داد: باید همه دست به دست هم دهیم تا محصولات صادر شوند، صنعت فولاد تلاش مضاعف کند و ارزآوری داشته باشد و به دولت کمک کند. همه باید سعی کنیم جامعه را آرام کنیم. تحریم‌های جدید سخت و بی رحمانه است ولی نمی‌تواند از تحریم‌های قبلی شکننده تر باشد، اگر چه سخت است ولی با تدبیر و خود زنی نکردن می‌توانیم از این گذرگاه عبور کنیم.

باید شرایط فعلی را حفظ کنیم چون توسعه هزینه‌بر است

احمدی سلیمانی عنوان کرد: در چنین شرایطی توسعه، هزینه بر است و توصیه نمی‌شود که شتاب در توسعه داشته باشیم؛ باید شرایط فعلی را حفظ کنیم. برنامه ریزی کرده‌ایم که وابستگی خود را به کشورهای دیگر کم و بومی سازی کنیم.

وی درباره چالش فولاد خراسان و تامین آب آن توضیح داد: کل آبی که فولاد خراسان مصرف می‌کند در حد سه یا سه و نیم چاه عمیق می‌باشد. در عوض آبی که مصرف می‌کنیم، چند هزار شغل ایجاد کرده‌ایم همین‌طور 9درصد مالیات استان را پرداخت می‌کنیم. ما در سال دو و نیم میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کنیم.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود: ما درباره سد بار قرار دادی تنظیم کرده‌ایم و هروقت این سد آب داشته ما چاه‌های خود را بسته‌ایم. برای پایداری دشت، ما چاه جدیدی نمی‌زنیم و بدون هماهنگی با سازمان آب اقدامی نمی‌کنیم.

تعدادی آتش به اختیار جلوی آب رسانی به چاه‌ها را می‌گیرند

وی اظهار کرد: میزان برداشت ما از آب‌های زیرزمینی هیچ روند افزایشی ندارد. ما در حال اکتشاف هستیم و در حال ثابت کردن این که سفره‌ای در مرز افغانستان به سمت این کشور سرازیر است و ما نیز از آن سهم داریم. رسانه ها هر نخودی در آش بیندازند ما باید پاسخگو باشیم. حدود دو سوم در آبیاری مزارع صرفه جویی کردیم. متاسفانه تعدادی آتش به اختیار جلوی آب رسانی به چاه‌ها را می‌گیرند.

احمدی سلیمانی درباره تولید فولاد خراسان گفت: جمع فروش ما در سال 96 حدود1500میلیارد تومان بوده و امسال در چهار ماهه اول سال حدود 800 میلیارد تومان فروش داشتیم و اگر با همین روند پیش برویم امسال افزایش 50درصد فروش را داریم. صادرات ما در چهارماهه سال جاری 85 هزار تن بوده؛ صادرات برای ما بسیار حیاتی است به دلیل ارزی که به دست ما می‌رسد.

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان افزود: ما در چند جبهه باید بجنگیم. ما مملکت خود را دوست داریم یا خیر. متاسفانه پشت صحنه کسانی هستند که چالش ایجاد می‌کنند.

فولاد خراسان به دنبال خودکفایی است

وی عنوان کرد: ما به دنبال خودکفایی هستیم و نمونه آن ساخت دو دستگاه استند می‌باشد. با تولید مدل داخلی آن صرفه جویی بسیار زیادی شد؛ مسئله قیمت را هم اگر کنار بگذاریم فاصله صفر تا صد سودآوری نیز وجود دارد؛ ممکن است یکی از دستگاه‌ها خراب شود و تا وارد شدن دستگاه بعدی تولید با مشکل مواجه می‌شود به همین دلیل تولید داخلی این محصول بسیار موثر است.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *