ساماندهی دست‌فروشان با هدف اشتغال پایدار در تایباد

شهردار تایباد گفت: از سال 1382 با اجرای قانون طرح ساماندهی دست‌فروشان و دوره‌گران و با هدف اشتغال پایدار این شهر از جمله شهرهای بدون دست‌فروش و دوره‌گر است.

ایوب سیدالحسینی اظهار کرد: این اقدام علاوه بر ایجاد شغل پایدار برای کسبه مذکور به زیبایی محیطی شهر کمک کرده و نیز از مزاحمت برای عابران پیاده در پیاده‌روها جلوگیری شده است.

وی به راه‌اندازی بازارهای متمرکز در تایباد اشاره کرد و افزود: در این راستا بازارهای متمرکزی در دو ناحیه از بلوار امام خمینی«جنب باشگاه سهامی و چاپخانه وحدت» راه‌اندازی شد که به بازار شهروند معروف و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و امروزه محل خرید بسیاری از گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

شهردار تایباد با اشاره به راه‌اندازی بازار شهروند دو بیان کرد: با توجه به استقبال مسافران و شهروندان از بازار شهروند شعبه دوم آن جنب ترمینال مسافربری راه‌اندازی شد و با توجه به محل تردد خودروهای ترانزیت مورد استقبال رانندگان و محل خرید گردشگران واقع شده است.

وی ادامه داد: در این بازار با مدیریت شهرداری حدود 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به شکل غیرمستقیم مشغول به کار هستند و این مهم علاوه بر زیبایی شهر زمینه اشتغال برای مردم شهر را فراهم کرده است.

سیدالحسینی اشتغال را مهمترین دغدغه شهرداری دانست و گفت: از جمله اقدامات دیگر که در این راستا انجام شده است، افتتاح مجتمع‌های گلستان، مولانا و غرفه‌های تیرپارک دوغارون که اشتغال در 52 باب غرفه تجاری را فراهم کرده است. همچنین بیش از 200 نفر هرهفته در جمعه بازار مشغول ارائه خدمات فروش انواع کالا، صنایع دستی و مواد خوراکی هستند.

شهردار تایباد با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این دستگاه اجرایی اظهار کرد: از جمله اقداماتی که در راستای ارائه خدمات تفریحی به مسافران و شهروندان انجام گرفته تجهیز پارک‌ها در مناطق پرتردد و همچنین احداث پارک بزرگ ملت با تجهیزات رفاهی و تفریحی مناسب که مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفته است.

جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز، ایجاد کمربندی فضای سبز در تمام ورودی‌ها و جلوگیری از ایجاد حلبی‌آبادها و کارگاه‌های مزاحم، جمع‌آوری صنایع مزاحم و خطرساز از خیابان جامی شرقی و واگذاری 81 قطعه تجاری در ضلع جنوب شهر به کسبه‌های مذکور از جمله خدمات این شهرداری طی دوسال گذشته است.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *