مرزبانان واقعی، مرزنشینان هستند

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزنشینان در حقیقت مرزبانان و مرزداران واقعی هستند که در طول شبانه روز در کنار مرزبانان عهده دار حفاظت از مرزهایند.

به گزارش ایرنا، سردار ماشاالله جان نثار روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در هنگ مرزی تایباد، افزود: افزایش همکاری مردم و مرزنشینان با نیروهای مرزبانی، بدون شک کمک شایانی به امنیت و ثبات در مرزهای منطقه می کند.

وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی یکی از امن ترین مرزهای کشور را دارد و کوچکترین تحرک دشمنان در مرزهای استان، با اشراف نیروهای مرزبانی خنثی خواهد شد.

وی افزود: زیرساخت های بسیار مطلوبی در مرزهای خراسان رضوی ایجاد شده و مرزبانان با هوشیاری و آمادگی بالا در حال حفاظت از این مرز و بوم هستند.

سردار جان نثار با اشاره به ورود غیرمجاز برخی اتباع بیگانه به خاک جمهوری اسلامی از مرزهای مشترک، گفت: با هرگونه تردد غیرمجاز در مرزهای مشترک بین ایران و افغانستان به صورت قاطع برخورد خواهد شد و متجاوزان مرزی بدانند مرزهای شرقی برای تردد آنان ناامن خواهد بود.

وی به کشف انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی استان اشاره کرد و گفت: در چهار ماه گذشته افزون بر یک تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور از اشرار و قاچاقچیان کشف و ضبط شده که بیش از 90 درصد آن مواد مخدر صنعتی بوده است.

وی افزود: در این مدت بیش از 40 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مناطق مرزی کشف و ضبط شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش دو برابری داشته است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی به ملاقات های مرزی بین مرزداران استان با همسایه اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال 60 ملاقات مرزی با هدف رفع و تسهیل برخی از مشکلات مرزی بین 2 کشور برگزار شده است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *