حرکت به سمت شهر شفا و درمان

امام جمعه مشهد گفت: شرط ورود من به حل مشکل پدیده این است که این مجموعه به قطب سلامت تبدیل شود.

قدس انلاین- آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر شنبه در حاشیه دیدار مدیران رسانه ها به مشکل پدیده اشاره و اظهار کرد: بارها به مسئولان پدیده تذکر دادیم هویت مشهد را حفظ کنید و به دنبال موضوعات دیگر نباشید.

وی افزود: این موضوع مورد توجه قرار نگرفت و همه دیدند پدیده با چه مشکلی مواجه شد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: به این شرط حاضرم برای حل مشکل پدیده ورود پیدا کنم که این شهر به شهرک سلامت تبدیل شود که وزیر بهداشت هم از موضوع استقبال کرده است.

وی با اشاره به‌بحث هویتی مشهد گفت: زمانی می‌خواستند ارتفاعات بینالود را شهر تمدن بسازند که این اتفاق چون با ساختار هویتی مشهد متناسب نبود، به‌نتیجه نرسید و ناتمام رها شد، در همین حین مشکل پدیده به‌وجود آمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر، می‌توان به‌پدیده کمک کرد، پدیده می‌تواند قطب سلامتی کشور و شهر شفا و درمان  شود که  این طرح مورد استقبال وزیر بهداشت قرار گرفته، با هویت شهر هم متناسب است.

وی تاکید کرد: توریسم سلامت موضوع مورد توجه در منطقه است و در حال حاضر نیز بسیاری از بیماران کشورهای دیگر برای درمان به‌ایران به‌خصوص مشهد می‌آیند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اگر پدیده به‌سمت ایده شهر شفا و درمان حرکت کند، هم می‌تواند در کنار بارگاه امام هشتم(ع) تبلور معنایی داشته باشد و هم از ابعاد اقتصادی مورد توجه پزشکان و همچنین بیماران قرار می‌گیرد، این موضوع برای رفع مشکل سهامداران نیز نتیجه‌بخش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: اکنون که موج رسانه دنیا علیه اسلام و نظام شکل گرفته است، رسانه‌ها و اصحاب رسانه جبهه مقدم این دفاع را تشکیل داده‌اید.

وی افزود: در دنیای امروز که عصر ارتباطات نامیده می‌شود، توسعه دنیا در توسعه ارتباطات بوده، خبرنگاری در میانه جریان موثر و عظیمی در کشاکش قدرت و حاکمیت مسلط جهان قرار گرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌نقش رسانه‌ها از دیدگاه اسلام؛ اضافه کرد: شغل خبرنگاری تداوم شغل انبیاء بوده، چون رسالت هدایتی آنها در سایه خبرنگاری قرار می‌گرفت و بنابراین خبرنگاری امتداد شغل انبیای الهی است.

خبر برای عناصر موثر و مدیران جامعه و اجتماع تصمیم‌ساز است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اکنون دنیا بر اساس ماده‌پرستی و تعامل قدرت و ثروت حرکت می‌کند، اما از نظر اسلام اصل اهمیت خبر و نقش خبرنگار مشارکت در تصمیم‌گیری است.

وی با بیان اینکه خبر برای عناصر موثر و مدیران جامعه و اجتماع تصمیم‌ساز است؛ گفت: خبر جریان اثرگذار در تصمیم‌گیری است، اگر به‌خبر توجه نکنید، بعدا از بی‌خبری در تصمیم‌گیری پشیمان می‌شوید.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بر اساس قرآن، مهم‌ترین اثر خبرنگار و خبر تاثیر در تصمیم‌گیری بوده، از آن مهم‌تر، تصمیم‌ساز بودن خبرنگار است، هیچ یک از فلاسفه این رسالت را برای خبرنگار قائل نیست.

خبرنگاری بالاترین و باعظمت‌ترین شغل‌ها است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه خطرناک‌ترین شغل از نظر قرآن شغلی است که حرام در آن زیاد و به‌انسان نزدیک‌تر باشد، گفت: بر اساس دیدگاه قرآن، خبرنگاری از آن شغل‌های خطرناک است، چراکه ممکن است، یک خبر غلط سبب تصمیمی غلط و سرنوشتی اشتباه در جامعه شود و خسارت به‌هزاران نفر وارد شود‌.

وی با اشاره به‌اینکه امروز خبر ابزار تعامل توسعه قدرت و ثروت شده و قدرتمندان و سرمایه‌داران به‌سراغ رسانه و خبرنگار می‌روند؛ یادآور شد: اگر شغلی خطر جانی داشت، خطرناک نیست، شغلی که به‌حرام نزدیک باشد، آن شغل خطرناک‌تر است و برای همین، خبرنگاری حرفه‌ای خطرناک محسوب می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه خبرنگاری بالاترین و باعظمت‌ترین شغل‌ها است؛ تصریح کرد: اگر خبر نادرست و شایعات به‌یک خبرنگار نسبت داده شود و زندگی یک شخص بر اساس شایعات ساقط شود، خبرنگار مسؤول است.

ضرورت تدوین طرحی برای بیمه خبرنگاران آزاد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌مسئله بیمه خبرنگاران؛ متذکر شد: مدیران رسانه‌ای باید طرحی را برای بیمه خبرنگاران آزاد براساس مقررات بیمه مشخص کنند و این کار را از مشهد شروع کنید تا به‌کل کشور منتقل شود.

وی تصریح کرد: مسئله امنیت شغلی خبرنگاران مانند کار روحانیون است و به‌هنر شما و اتحاد صنفی شما بستگی دارد، باید کار خبرنگار اصطلاحا رونق بگیرد و خود را نشان دهد تا از امنیت شغلی برخوردار باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: البته باید قانون مصونیت خبرنگاری داشته باشیم، بنابراین، با هماهنگی نمایندگان استان طرحی را در مجلس پیگیری کنید.

نیاز به‌شورای رسانه‌ای در خراسان رضوی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه به‌شورای رسانه‌ای نیاز داریم؛ ادامه داد: مشهد برجسته‌ترین نقطه رسانه‌ای کشور است و دو روزنامه سراسری باسابقه‌ترین شبکه استانی را دارد، بزرگان رسانه شهر باید شورای رسانه مخصوص خود مشهد تشکیل دهند تا انسجام خبری و رسانه‌ای انجام ‌شود و بر اساس شورای رسانه جریان رسانه‌ای شهر منسجم حرکت کند.

وی با بیان اینکه تقسیم ائمه جمعه توسط هیچ نهادی صورت نگرفته است و این قضیه از بیرون هدایت می‌شود؛ گفت: طبق نظر رهبر امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی است و او باید به عنوان سرباز وسط جنگ نرم دشمن مبارزه کند و روش و سیره زندگی خود او به‌گونه‌ای باشد که به‌عنوان الگوی اجتماعی و اخلاقی مردم باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: بعضی با تقسیم‌بندی ائمه جمعه این جریانات را مدیریت می‌کنند و به‌دنبال این هستند که ائمه جمعه اثرگذار را با برچسب‌های مختلف به‌حاشیه ببرند.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند مسئله استکبارستیزی را از تریبون‌ها حذف کنند و امام جمعه را درگیر مسایل دیگری کنند، یعنی جهت انقلابی و استکبارستیزی امام جمعه را عقب می‌رانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در بحث هویت مشهد مشکل اصلی این است که جریان قدرت و ثروتی وجود دارد که از وضعیت خاص مشهد درراستای توسعه قدرت و ثروت استفاده می‌کند و احتیاج به‌سرمایه‌گذاری‌ها در تفریح و تجارت دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: برخی دوستان اختلافاتی دارند که مشهد شهر زیارتی است یا سیاحتی، آنها این موضوع را مطرح می‌کنند که شهروند داریم یا مجاور و همین جریان قدرت و ثروت همه تخریب‌ها را برای رسیدن به‌مقاصد خودش شکل می‌دهد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *