بررسی CFT در قوه مقننه منوط به دریافت نظر رهبر انقلاب است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بر اساس نظر نمایندگان قوه مقننه بررسی لایحه CFT در مجلس منوط به دریافت نظر رهبر انقلاب در این خصوص شده است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص اتمام زمان مسکوت ماندن 2 ماهه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم و روند رسیدگی به این امر در قوه مقننه، گفت: پس از فرمایشات رهبر انقلاب در این خصوص برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استنباط کردند که ایشان با تصویب موضوع مذکور مخالف است.

تاکید برخی از نمایندگان مبنی بر دریافت نظر رهبر انقلاب در رابطه با CFT

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید یادآور شد همه افراد به این اجماع رسیدند که اگر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مخالف هستند، این موضوع در کمیسیون رد شود اما در ادامه برخی هم تاکید کردند که از ایشان اعلام نظر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از طریق دفتر رییس قوه مقننه با دفتر رهبر انقلاب ارتباط بگیرند و نظرخواهی کنند تا مشخص شود مخالفت تصریحی وجود دارد یا خیر.

بررسی CFT در مجلس منوط به دریافت نظر رهبری است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید مخالفت یا عدم مخالفت به اعضای کمیسیون اعلام شود و قوه مقننه بر اساس آن اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی (یکشنبه، 20 خردادماه) مجلس شورای اسلامی با درخواست مسکوت ماندن دو ماهه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم با 138 رأی موافق، 103 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 253 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *