تمام جامعه باید از هنر بهره‌مند شود

علیرضا رشیدیان گفت: باید به نحوی برنامه‌ریزی و عمل کنیم که تمام جامعه از هنر بهره‌مند شود.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان رضوی، در یازدهمین جلسه اتاق گفت‌وگوی دولت و تشکل‌های فرهنگی و هنری استان، در استانداری خراسان رضوی در رابطه با هدف از تشکیل این جلسه گفت: هدف از تشکیل یازدهمین جلسه اتاق گفت‌وگوی دولت و تشکل‌های فرهنگی و هنری استان انتقال تجربه‌ها و نیز ظرفیت‌سازی برای دیده شدن و بهره مندی همه جامعه از هنر در قالب نشست‌های ادبی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و گنجینه‌های هنری است.

وی با اشاره به اینکه توسعه چرخه تولید فرهنگی از مرحله تولید تا تکثیر و ارائه به مخاطبان از هر گروه سنی به تناسب نیاز دارد و سلیقه و ذائقه آنان از جمله ضروریات است، عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی صرفا به حوزه صنعت و کشاورزی محدود نمی‌شود بلکه در بخش‌های خدماتی و هنری نیز مرتبط است.

رشیدیان با بیان اینکه در حوزه سوغات زائر در کنار کالاهایی مثل زعفران، نبات، زرشک و … می توان از تولیدات فرهنگی و هنری به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب استفاده کرد، افزود: در حال حاضر ذائقه مردم نسبت به خرید سوغاتی تغییر کرده است که باید این نگاه تغییر کند.

استاندار خراسان رضوی در رابطه با جایگاه فرهنگ و ادب خراسان در کشور و نفوذ تاریخی آن در منطقه عنوان کرد: باید از این ظرفیت بیشتر بهره ببریم و بیش از پیش بزرگان و ظرفیت‌های این خطه معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان و فرهیختگان معاصر جانشینان بزرگانی همچون فردوسی و عطار هستند، تصریح کرد: ما مدیون بزرگان ادب و فرهنگ این دیار هستیم و باید دین خود را نسبت به آنان ادا کنیم.

رشیدیان درباره حمایت از هنرمندان و اهالی تئاتر گفت: دستگاه‌ها در این حوزه همکاری خوبی دارند. در عین حال مجموعه‌های دولتی و عمومی در سطح استان و ۲۸ شهرستان نسبت به شناسایی فضاها و سالن‌هایی که دارای قابلیت اجرای تئاتر هستند، اقدام می‌کنند و بعد از معرفی و هماهنگی‌ها برای استفاده هنرمندان و اجراهای دوره‌ای تئاتر در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مناسبت‌ها و اعیاد پیش رو از جمله عید قربان بر تقویت نشاط و شادابی مؤمنانه که با فرهنگ ایرانی و اسلامی منطبق است تأکید کرد و ادامه داد: شادی منطبق با اصول، تعارضی با ارزش‌های الهی و انسانی ندارد. انتظار این است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مصوبات ۱۰ جلسه گذشته را بررسی و روند اجرا و درصد تحقق و یا عدم تحقق آن را اعلام نماید.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *