امتیاز برتر را به خراسان رضوی می دهم

مدیر جشنواره ملی چارسوق گفت: امتیاز خوب را  که امتیاز برتر عملکرد است را به خراسان رضوی می دهم.

«محمدتاجیک» در حاشیه جشنواره ملی چارسوق که در برج میلاد تهران برگزار می شود، با اعلام این خبرافزود: همان طور که انتظار داشتم عملکرد خراسان رضوی در برگزاری شب فرهنگی در برج میلاد بی نظیرو منحصر به فرد بود.

وی با بیان این که کارشناسان و مدیران خراسان رضوی چند روز قبل از اجرای برنامه به محل اجرای برنامه ها آمدند وارزیابی و برنامه ریزی هایی را از محل اجرای برنامه ها داشتند و کندکتور برنامه را براساس فضا و محیط چیده بودند.

تاجیک ادامه داد: این انتظار می رفت که استقبال خوبی شود که این گونه شدو استقبال خیلی خوب بود و مردم هم از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خراسان رضوی در برج میلاد لذت بردند.

مدیرجشنواره ملی چارسوق به ویژگی های خاص برنامه های شب فرهنگی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در برنامه شب فرهنگی خراسان رضوی شادی ها با عطر و بوی حرم مطهر رضوی ترکیب شد و حضور خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و مراسم پرچم نیزبرمعنویت برنامه های شب فرهنگی که هم زمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) افزود.

تاجیک با بیان این که درشب فرهنگی خراسان رضوی مردم علاوه براین که شادی کردند حس و حال معنوی نیز داشتند، ادامه داد: برخی از دوستان می گویند قبل از حضور در این برنامه به امام زاده صالح رفته اند و بعد به برج میلاد آمده اند تا شادی کنند و شادی و درک فضای معنوی در کنار هم در شب فرهنگی خراسان رضوی اتفاق افتاد.

وی گفت: شادی به تنهایی مردم را خسته می کند و برنامه های معنوی حس و حالی دیگری را به مردم داد و موجب لذت بیشتر مردم شد و در شب فرهنگی خراسان رضوی رسم ورسوم و فرهنگ و تاریخ خراسان رضوی را دیدیم.

تاجیک افزود: به نمایندگی از معاونت گردشگری و سرمایه گذاری از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی که برنامه خوبی را در شب فرهنگی خراسان رضوی اجرا کردند تشکر می کنم.

مدیرجشنواره ملی چارسوق در پاسخ به این سوال که چه نمره ای را به عملکرد خراسان رضوی می دهید؟ گفت: نمره خوبی را می دهم البته عددی به شب های فرهنگی نمره نمی دهیم اما در شب فرهنگی خراسان رضوی همه چیز کامل بود، بحث هایی مانند کنداکتور دکور، استیج، اجرا پشتیبانی وجوایز کامل بود، علاوه بر این 2 هزار خانواده هدیه و تبرکی امام رضایی دریافت کردند.

وی تصریح کرد: ارزیابی های ما در سه سطح ضعیف، متوسط و خوب دسته بندی شده است  که امتیاز خوب را که برتر است به خراسان رضوی می دهم .

تاجیک افزود:هم چنین دربرنامه شب فرهنگی خراسان رضوی مدیرکل این استان فرصت را مغتنم شمرده واز مردم تهران دعوت کرد که به مشهد بیایند و از تسهیلات ویژه اقامتگاه های خراسان رضوی بهره مند شوند.

وی در پایان به عملکرد روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اشاره کرد و گفت:  روابط عمومی خراسان رضوی  خوب و حرفه ای عمل کرد و در حوزه رسانه  و تصویرخودشان تلوزیونی عمل کردند.

تاجیک تاکید کرد:  این گونه اقدام کردن برای حوزه گردشگری ضروری است امیدوارم روابط عمومی دیگر استان ها هم به همین  نحو حرفه ای عمل کنند و گزارش های خوب تهیه و کلیپ های زیبا بسازند وهماهنگی پخش رسانه ای خودشان را مانند خراسان رضوی انجام دهند.

هم چنین «علیرضا دژبد» مشاور معاون گردشگری کشور دراین باره گفت: جشنواره چارسوق با همکاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور و برج میلاد به مدت دو ماه برگزار می شود و شب های فرهنگی 31 استان در این جشنواره برگزار می شود که پایان این جشنواره به نمایشگاه های مختلف از جمله پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته مشهد متصل می شود و پس از آن نیز نمایشگاه گردشگری شیراز و پس از آن نمایشگاه گردشگری تهران که آخرین نمایشگاه  گردشگری در سال 97  است.

وی افزود: این جشنواره برای رونق صنعت گردشگری با معرفی اجزای این صنعت است که شامل هتل ها و مراکز و تاسیسات گردشگری و صنایع دستی است.

وی به پیوستگی برنامه های حوزه گردشگری اشاره و اظهار کرد: جشنواره چارسوق در تهران و بعد از آن نیز جشنواره هایی در دیگر نقاط کشور از جمله در مشهد برنامه ریزی شده  و به نظر جریانی برای توسعه گردشگری ایجاد شده است.

شادی را از خراسان هدیه آوردیم

هم چنین «ابوالفضل مکرمی فر»  مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی دراین باره گفت: تمام تلاش خود را انجام دادیم تا شادی را برای هم وطنان درتهران ایجاد کنیم و شادی را به عنوان ره آورد سفر به گردشگران هدیه کنیم.

وی با بیان این که جشنواره تلائلوئی از فرهنگ و تاریخ و ظرفیت های بی بدیل خراسان رضوی بود، ادامه داد: برپایی آئین های سنتی و آواهای سنتی و موسیقی مقامی و هدایای ویژه در نظر گرفته شده بود.

گفتنی است: جشنواره ملی چارسوق از 21 تیرماه آغازو تا 26 شهریورماه در برج میلاد تهران ادامه دارد و استان های مختلف کشور برنامه های فرهنگی و هنری آن استان را با عنوان شب فرهنگی استان اجرا می کنند.

انتهای خبر/محمدعلی علینژاد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *