توقف 8 روزه کامیون‌ها در مرز دوغارون

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی از توقف 8 روزه کامیون های ترانزیتی در مرز دوغارون خبر داد.

احمد زمانیان با اشاره به افزایش مدت زمان توقف کامیون ها در مرز دوغارون عنوان کرد: مدت زمان این توقف ها پیش تر 2 تا 3 روز بود اما در حال حاضر این توقف به 8 روز رسیده است که اکثرا بار ترانزیت دارند.

وی ادامه داد: با این حال پیگیری های برای حل این موضوع داشته ایم و کنسولگری افغانستان در مشهد اعلام آمادگی کرده که می توان رسیدگی به این کامیون ها را در مرز افغانستان انجام داد و روزانه تا 250 کامیون را پذیرش کرد چراکه در آن سوی مرز کامیون ها متوقف نمی شود.

زمانیان عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش مدت زمان توقف ها، در بندرعباس با کمبود کامیون مواجه هستیم. این مساله همچنین باعث افزایش هزینه های حمل و نقل و ترانزیت در هرات و اسلام قلعه تا 40 درصد شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی تاکید کرد: این امر شرکت های حمل و نقل بین المللی را نیز با مشکل مواجه می کند. باید دولتمردان راه علاجی برای این مساله بیاندیشند. باید همه کسانی که در مدیریت مرز دوغارون سهیم هستند، پیگیر رفع این مشکل باشند. اگر میزان پذیرش کامیون ها در روز افزایش یابد، این توقف ها شکسته خواهد شد.

وی در خصوص علل افزایش مدت زمان توقف کامیون ها در مرز دوغارون اضافه کرد: نخستین مساله این است که حجم بارها افزایش یافته و مشکلات قبلی تردد کامیون های ایرانی و افغانی نیز از گذشته وجود دارد. ابتدا این توقف ها بین 2 تا 3 روز بود که اگر همان زمان به این مساله رسیدگی می شد، میزان توقف به 8 روز نمی رسید.

زمانیان با بیان اینکه قطعا در صورت عدم چاره اندیشی برای این معضل، میزان توقف ها به 12 روز نیز خواهد رسید، گفت: ما تلاش می کنیم ترانزیت کشور را سرپا کنیم چراکه ترانزیت اشتغال زاست. اگر این موانع رفع شود اشتغال زایی زیادی در این بخش صورت خواهد پذیرفت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر حجم زیادی از بار وارد کشور می شود که در صورت کاهش سختگیری ها و رفع موانع می توان این حجم بار را در کشور حفظ کرد؛ در غیر این صورت مشتریان خارجی از مسیرهای جایگزین استفاده خواهند کرد.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *