حوزه ترافیک نیازمند فرهنگسازی است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در دیدار با رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت: حوزه حمل‌ونقل نیازمند فرهنگسازی است و در جامعه و میان شهروندان، بعنوان عناصر اصلی ترافیکی، باید نهادینه شود.

مجتبی بهاروند در دیدار اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با رئیس پلیس راهور، ضمن تاکید بر اهمیت همکاری تنگاتنگ مدیریت شهری با پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای بهبودعبور و مرور، اظهارکرد: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از  مهم‌ترین دلایل گره‌های کور ترافیکی در شهرهایی نظیر مشهد است.

بهاروند افزود: در گذشته عمده ترافیک در معابر اصلی و مرکز شهر بود اما اکنون به دلیل افزایش تعداد خودروها و همچنین عدم رعایت قوانین، ترافیک به معابر فرعی و حتی کوچه‌های کم عرض محلات نیز تسری یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند متولیان امور ترافیک شهر تاکنون راهکارهایی را در راستای رفع یا کاهش این معضل در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما آنچه امروز در مشهد مشاهده می‌شود  وضعی ناهمگون در مدیریت ترافیک شهری است؛ از این رو، مدیران این بخش باید جدی‌تر به این موضوع ورود پیدا کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به تخلفات گسترده پارک ممنوع در خطوط دوچرخه، گفت: اکنون کسی که با دوچرخه قصد تردد مجاز و ایمن را در شبکه دوچرخه شهری را دارد، بعلت توقف خلاف خودروها در این مسیر و استفاده موتورسیکلت‌ها امکان استفاده از این بستر را ندارد و مجبور به استفاده از سطح خیابان می‌شود که بسیار خطرناک است.

بهاروند خاطرنشان کرد: گستردگی تخلفات در این موضوع باعث عدم کارایی زیرساخت های فراهم شده در حوزه دوچرخه سواری شده که لازم است بصورت گسترده با تخلفات برخورد شود.

وی در ادامه از آمادگی کامل شورای شهر مشهد برای همکاری با مجموعه راهور خبرداد و گفت: حوزه حمل‌ونقل نیازمند فرهنگسازی است و در جامعه و میان شهروندان، بعنوان عناصر اصلی ترافیکی، باید نهادینه شود.
انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *