برگزاری«کرسی‌ آزاداندیشی» محدودتر از سایر دانشگاه‌ها است

مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان مشهد گفت: شرایط برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه‌ها کمی محدود‌تر است.

به گزارش ایسنا، امیرحسین رضانژاد، در خصوص مسائل و شرایط برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی افزود: متاسفانه در دانشگاه فرهنگیان جو مدیریت‌گرایی وجود دارد که باعث می‌شود که نتوانیم آن‌طور که شایسته دانشگاه فرهنگیان است، برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه “ترس از استخدام عاملی برای بیان نکردن نظرات توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است”، بیان کرد: شرایط برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه‌ها کمی محدود‌تر است و ممکن است که دانشجویان نظر خود را به درستی اعلام نکنند که دلیل آن ترس از ایجاد مشکل در آینده استخدامی افراد است.

مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان مشهد ادامه داد: این ترس که در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است، از نظر من بی‌مورد بوده و دانشجویان می‌توانند به راحتی نظرات خود را راجع به دولت، فضای سیاسی و … بیان کنند.

رضانژاد اضافه کرد: ما به تنهایی در انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم لذا دانشجویان باید خود مشتاق باشند و همگی با کمک یکدیگر کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه فرهنگیان پررنگ کنیم. دانشجویی که وارد انجمن‌ اسلامی  و سایر تشکل‌ها می‌شود، زمانی می‌تواند در دانشگاه تغییر ایجاد کنند که توانایی صحبت و ابراز نظر خود را در فضای دانشگاه داشته ‌باشد.

وی افزود: البته تغییراتی در فضای ساختاری دانشگاه به وجود آمده است که کمی شرایط برای دانشجویان اصلاح‌طلب و اصولگرا بهتر و متعادل‌تر شده است تا بتوانند حرف‌ها و نظرات خود را بدون هیچ نگرانی بیان کنند که این موضوع حدود دو سال است که دانشگاه را پویا و فعال‌تر کرده است.

مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان مشهد عنوان‌کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بیشتر نیازمند هماهنگی با معاونت دانشجویی و مسئولین این دانشگاه است و بدون تاییدیه آن‌ها کار برای ما بسیار دشوار می‌شود. البته حراست دانشگاه همکاری بسیار خوبی با ما در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی داشته‌ است.

رضانژاد با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ممکن است نتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را اجرا کنند، اضافه کرد: قصد داشتیم برخی از افراد سیاسی را به دانشگاه دعوت کنیم که با مخالفت مواجه شدیم که این مخالفت می‌تواند از جانب رئیس، حراست و دفتر نهاد رهبری دانشگاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولین کمی با دانشجویان همکاری کنند  و فضای بهتری در دانشگاه فراهم آورند، بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌ها در شرف اجرا قرار می‌گیرند که و پویایی دانشگاه را به دنبال دارد. با عنایت به اینکه دانشگاه فضای سیاسی دارد، ما نمی‌توانیم اندیشه سیاسی را در دانشجویان خفه کنیم.

مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان مشهد تصریح کرد: انجمن اسلامی در دانشگاه فرهنگیان مظلوم واقع شده است، چراکه نه از جانب هیچ حزبی چه از داخل دانشگاه و چه خارج از آن، به نحو شایسته حمایت نمی‌شود.

رضانژاد عنوان کرد: دانشجویان زیادی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارند که پایبندی به انقلاب و مقدسات را خط قرمز خود می‌دانند لذا باید آن‌ها را تشویق و کمک کرد تا این دانشجویان بتوانند افکار خود را به منصه ظهور برسانند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *