انهدام کارگاه زیرزمینی تولید مشروب/ حمله به پلیس برای فرار/متهم در تله/جسد پیرمرد گمشده در دشت جغتای پیدا شد

عملیات مسلحانه ضابطان قضایی منجر به دستگیری چهار متهم شد

انهدام کارگاه زیرزمینی تولید مشروب

مأموران کلانتری کاظم‌آباد با دستور قاضی شریعت‌یار، معاون دادستان مشهد، طی اقدامی اطلاعاتی و مسلحانه، ضمن دستگیری عوامل یک باند بزرگ تولید مشروبات الکلی، کارگاه ممنوعه آنان را مهر‌و‌موم کردند.

ماجرای این پرونده از آنجا شروع شد که تیم‌های دایره اطلاعات کلانتری کاظم‌آباد مشهد، طی رصد میدانی خود به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد افرادی ناشناس در یک باغ واقع‌در منطقه دوست‌آباد، اقدام به تولید مشروبات الکلی می‌کنند. تحقیقات محیطی مأموران حاکی از آن بود که متهمان این پرونده در‌قالب باندی فعالیت دارند و پس‌از تولید مشروبات، آن‌ها را در سطح مشهد و دیگر شهرستان‌های استان به فروش می‌رسانند.

مأموران با تکمیل مستندات خود، گزارش کاملی از روند تحقیقات و همچنین تصویر‌هایی از محل وقوع جرم در‌اختیار معاون دادستان مشهد قرار دادند و پس‌از اخذ دستورات ویژه از قاضی شریعت‌یار برای جلب متهمان اصلی این پرونده وارد عمل شدند.

دستگیری سرنشینان پراید سفید

ساعت ٣‌بامداد بیست‌ودوم تیرماه را نشان می‌داد که عملیات دستگیری متهمان این پرونده آغاز شد. مأموران کلانتری کاظم‌آباد در‌حالی‌که لباس شخصی به تن داشتند، اطراف کارگاه تولیدی این مایعات ممنوعه که یک باغ محصور بود، مستقر شدند و رفت‌و‌آمدها را تحت کنترل گرفتند.

زمان د‌رحال سپری‌شدن بود که چراغ یک دستگاه خودرو پراید، نظر مأموران را به خود جلب کرد. تیم بررسی‌کننده با احتمال اینکه سرنشینان این خودرو سواری سفید‌رنگ، متهمان پرونده باشند، برای اجرای عملیات آماده و با ورود پراید به داخل محل به‌سرعت وارد عمل شدند.

دو سرنشین پراید که برای سرکشی و انتقال مقداری از محصولات ممنوعه خود به این باغ آمده بودند، مشغول انتقال و جابه‌جایی یک بشکه ١٢٠لیتری حاوی مشروبات الکلی شدند. ضابطان قضایی بدون اینکه توجه متهمان را جلب کنند، وارد مخفیگاهشان شدند. متهمان با اطلاع از حضور مأموران، برای اینکه گرفتار نشوند، پا به فرار گذاشتند. متهمان تصمیم داشتند با سوء‌استفاده از تاریکی شب از چنگ پلیس بگریزند که صدای مهیب شلیک تیر هوایی پلیس، آنان را در جای خود میخکوب کرد.

 حمله به پلیس برای فرار

شلیک تیر هوایی مأموران کلانتری کاظم‌آباد، همسایگان منطقه را از خانه‌هایشان بیرون کشید و چند نفر از ساکنان که خویشاوند دو مرد دستگیرشده بودند، با جو‌سازی علیه مردان قانون به طرف خودروهای‌ پلیس حمله کردند. در‌میان درگیری مأموران با اهالی خیابان دوست‌آباد٢١‌ یکی از متهمان به هویت احسان متواری شد.

تیم بررسی‌کننده با مشاهده تشنج ایجادشده بلافاصله موضوع را اطلاع دادند و طولی نکشید که تیم‌های پلیس ویژه در محل حاضر شدند و افراد را متفرق کردند. در‌این‌بین، مردی جوان به هویت مصطفی و مردی پنجاه‌و‌یک‌ساله که موجب فرار احسان، دیگر متهم این پرونده، شده‌بود، دستگیر و به کلانتری کاظم‌آباد تحویل داده شدند.

تحقیقات میدانی مأموران در محل ادامه داشت که یک دستگاه خودرو سواری مگان به باغ موردنظر مراجعه کرد. تیم تحقیقاتی این پرونده با مشاهده این خودرو، طی هماهنگی با قاضی شریعت‌یار بلافاصله وارد عمل شد و راننده آن را که مردی پنجاه‌و‌یک‌ساله و پدر متهم فراری بود، دستگیر کرد.ضابطان قضایی در بازرسی از خودرو این مرد میان‌سال، مقادیری مواد مخدر از نوع شیره تریاک، یک قبضه سلاح وینچستر فاقد مجوز قانونی به‌همراه پنج فشنگ، کشف و ضبط کردند.

متهم در تله

تحقیقات از سه متهم دستگیر‌شده ادامه داشت تا اینکه مأموران تجسس کلانتری کاظم‌آباد، متهم فراری را صبح روز بیست‌و‌سوم تیرماه در منطقه توس مشهد شناسایی و دستگیر کردند. مصطفی که دوست احسان است و در ابتدای این عملیات به‌همراه او دستگیر شده بود، در اظهاراتش مدعی شد هیچ نقشی در تولید مشروبات الکلی نداشته و شب دستگیری برای کمک به دوستش به آن باغ رفته بوده است، اما تحقیقات و مستندات مندرج در پرونده او و دوست مجرمش، خلاف این ادعا را ثابت می‌کرد و نشان از همکاری وی با این باند تولید و توزیع مشروبات الکلی داشت.چهار متهم دستگیر‌شده پس‌از تکمیل تحقیقات اولیه در‌اختیار مقام قضایی قرار گرفتند و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه۶ مشهد درباره دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: دو تن از متهمان دستگیر‌شده پنجاه‌و‌یک‌ساله هستند؛ یکی از آن‌ها پدر متهم اصلی این پرونده به هویت احسان است و دیگری از اقوام نزدیک آنان است که در لحظه دستگیری احسان و مصطفی، علیه مأموران شورش و اهالی را به حمله به ضابطان قضایی ترغیب کرده است.

قاضی سید‌هادی شریعت‌یار افزود: مأموران در این عملیات ضربتی که هدایت آن را سرگرد ذبیحی، رئیس کلانتری کاظم‌آباد بر‌عهده داشت، موفق‌به کشف تعدادی بشکه بزرگ حاوی مشروبات الکلی دست‌ساز به‌همراه ادوات تولید مسکرات شدند.

وی تصریح کرد: همه ادوات ساخت و تولید مشروبات الکلی از باغ مدنظر جمع‌آوری و محل نیز پلمب شد. دو خودرو سواری پراید و مگان متعلق‌به متهمان پرونده نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

قاتل فراری در تایباد دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد  از دستگیری قاتل فراری در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری که هفته گذشته در یکی از خیابان‌های تایباد رخ داد فردی ۲۱ ساله بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید و ضارب از صحنه جرم فرار کرد.

وی ادامه داد: در پی قتل این جوان تایبادی و متواری شدن قاتل از محل وقوع جرم به سمت شهرهای شمالی کشور، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد ابراز کرد:  پس از انجام پایش‌های اطلاعاتی هویت قاتل شناسایی و قاتل فراری ۱۹ ساله حین ورود به تایباد دستگیر شد.

وی خاطرنشان شد: متهم در اعترافات خود به قتل انجام شده اعتراف کرد و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

جسد پیرمرد گمشده در دشت جغتای پیدا شد

رئیس هلال احمر شهرستان جغتای گفت: جسد پیرمرد روستایی که دیروز در دشت روستای سامقان از توابع این شهرستان گم شده بود، امروز پیدا شد.

براتعلی میرجهانگیری افزود: این مرد 70 ساله برای جمع آوری علوفه با الاغ خود از منزل خارج شده بود که پس از یک روز از وی هیچ خبری نشده بود.

وی تصریح کرد: بامداد امروز به محض گزارش این مفقودی به مرکز پاسخگویی 112 جمعیت هلال احمر، 2 گروه از امدادگران جغتای و جوین عملیات جستجو و نجات این فرد گم شده را آغاز کردند.

رئیس هلال احمر شهرستان جغتای با بیان اینکه ماموران هلال احمر ظهر امروز جسد بیجان این پیرمرد را یافتند، گفت: علت مرگ این پیرمرد از سوی پزشکی قانونی در دست بررسی است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *