حجم آب “۱۹ سد” استان خراسان‌رضوی ۴۲ درصد کاهش یافت

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: در سال آبی جاری تا انتهای خردادماه امسال حجم مخازن ۱۹ سد ۴۲ درصد کاهش داشته است.

غلامرضا ممدوحی اظهار داشت: برای مبارزه و سازگاری با مسئله خشکسالی اقداماتی با تقسیمات بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در دستور کار قرار داده شده است.

وی بیان کرد: در حوزه کوتاه مدت تمرکز اصلی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی این است که وضعیت موجود حفظ شده و همچنین برنامه‌های نظارتی برای کنترل میزان برداشت از چاه‌های کشاورزی نیز  در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در میان مدت استفاده دوباره از پس‌آب‌ها برای کشاورزی، اجرای سد شوریجه و انتقال آب از هزار مسجد در دستور کار قرار گرفته و برنامه بلندمدت نیز انتقال آب از دریای عمان است.

ممدوحی با بیان اینکه میانگین بارش در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به دوره بلندمدت آماری به 35 درصد کاهش می‌رسد.

وی افزود: همچنین باید گفت در سال آبی جاری تا انتهای خرداد حجم مخازن 19 سد 42 درصد کاهش داشته و نسبت روان آب‌ها نسبت به میانگین دراز مدت 40 درصد کاهش داشته است.

انتهای خبر/تسنیم

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *