برگزاری نشست با کشورهای همجوار برای مقابله با کانون های گردوغبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: باید به منظور مقابله با کانون های گرد و غبار نشست هایی با کشورهای هم مرز با خراسان رضوی برگزار شود.

محمد مقدوری ظهر چهارشنبه دردومین نشست کارگروه آمادگی مقابله با گرد و غبار اظهارکرد: باید از ظرفیت خیرین و سمن های اجتماعی بویژه سمن های محیط زیست و منابع طبیعی در طرح های احیای مراتع استفاده شود و همچنین برگزاری نشست های منطقه ای بین ایران وکشورهای همجوار نیز از اقدامات مهمی است که باید پیگیری شود.

وی افزود:تمامی دستگاه های مرتبط باید برنامه های خود را ظرف مدت سه هفته به دبیرخانه واقع در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ارائه کرده و پس از آن برنامه جامع عملیاتی مقابله با گرد و غبار تهیه تا جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی استان ارسال شود.

وی تاکید کرد: اداره کل هواشناسی استان مسئول تهیه وارائه مطالعات شناسایی کانون های خارجی مولد گردوغباربه کمک پردازش تصاویر ماهواره ای و با اولویت مطالعه صحرای قره قوم به دبیرخانه است.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز موظف به ارائه گزارش کانون های فرسایش بادی دارای اولویت همراه با حجم عملیات سال ۹۷ به استانداری خواهد بود.

مقدوری  افزود: مقرر شده است ظرف مدت یک هفته تمامی ادارات درخصوص سند اجرایی کنترل کانون های ۱۵ گانه فرسایش بادی که از سوی منابع طبیعی و آبخیز داری استان تنظیم شده است اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: بازدید میدانی و برگزاری جلسات در مناطق مولد گرد و غبار و یا مناطقی که اقدامات اصلاحی قابل توجهی انجام شده است نیز باید انجام شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *