145هزار کارگر فعال در صنخت ساختمان خراسان رضوی

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی گفت: 145 هزار کارگر ساختمانی در 16 شغل این بخش در سطح استان فعالیت دارند اما حدود نیمی از آنها بیمه هستند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا داوری روز شنبه افزود: از 145 هزار کارگران ساختمانی 67 هزار نفر بیمه هستند که 32 هزار نفر آنها در شهر مشهد سکونت دارند.
وی ادامه داد: تا پایان شهریور شش هزار و 500 نفر دیگر هم بیمه می شوند. 13 هزار نفر هم در سطح خراسان رضوی در نوبت بیمه قرار دارند که هشت هزار نفر آنها در مشهد هستند.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی به موضوع بازنشستگی کارگران ساختمان نیز اشاره و بیان کرد: کارهایی همچون نقاشی ساختمان، سیمانکاری و جوشکاری با بیماریهای ریوی، مفاصل و دیسک کمر همراه است اما ماده 10 قانون بازنشستگی 35 سال را برای بازنشستگی کارگران ساختمان در نظر گرفته است. به دلیل شرایط سخت کاری این افراد بسیاری از کارگران به 30 سال پرداخت حق بیمه هم نمی رسند.
وی گفت: از راههای مختلف خواهان اصلاح قانون مربوط به بازنشستگی 35 سال شده ایم و تاکنون جوابی نگرفته ایم. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم نسبت به این موضوع ورود کنند.
او در خصوص دوره های آموزشی کارگران هم گفت: ظرف سه ماه نخست امسال هزار و 200 نفر از کارگران آموزشهای مربوط به بهداشت محیط، ایمنی و سلامت محیط کار را گذرانده اند. حدود 47 درصد حوادث مربوط به کار مربوط به کارگران ساختمان است. این آموزشها باید اجباری باشد تا آمار بالای حوادث ناشی از کار کاهش یابد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *