پیش‌بینی کاهش 30 درصدی استفاده از آب در فضای سبز شهری

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه بازدید از پارک خطی بدون چمن «امیرآباد» گفت: در راستای دستورالعمل ابلاغی هیات وزیران، مدیریت شهری مشهد برنامه‌های مختلفی را در جهت تحقق کاهش 30 درصدی استفاده از آب در فضای سبز شهری پیش‌بینی کرده است.

محمد حاجیان شهری در حاشیه بازدید از پارک خطی «امیرآباد» اظهار کرد: پیرو مباحثی که در حوزه مدیریت پایدار منابع آبی فضای سبز شهر مشهد در کارگروه‌های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا مطرح است، بازدید از نخستین پارک خطی بدون چمن مشهد امروز در برنامه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در طراحی جدید فضاهای سبز شهری اعم از پارک‌ها و آیلندها و … نگاه ویژه‌ای نسبت به کاهش سطح چمن و افزایش استفاده از گونه‌های کم‌آب طلب حاکم شده است، افزود: در این پارک خطی 1.2 هکتاری عمدتا گونه‌های درختی و درختچه‌ای که نیاز کمتری به آب دارند، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

حاجیان شهری با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی هیات وزیران مبنی بر کاهش 30 درصدی استفاده از آب در فضای سبز، گفت: احداث این پارک در همین راستا انجام شده و امیدواریم ادامه‌دار باشد؛ مدیریت شهری مشهد برنامه‌های مختلفی را در جهت تحقق این کاهش 30 درصدی پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: همچنین در کمیسیون خدمات شهری شورا دو کارگروه ویژه برای معرفی گونه‌های کم‌آب‌طلب و کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری شکل گرفته که خوشبختانه اقدامات خوبی در حال انجام است.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم ظرف 2 ماه آینده از نگاه زیست محیطی و نگاه مدیریت شهری به جمع‌بندی خوبی در زمینه مدیریت پایدار فضای سبز با مشارکت دانشگاه مشهد، مرکز تحقیقات، کارشناسان شهرداری و سمن‌ها دست یابیم.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *