واحد حمایت از سرمایه گذاری خارجی گردشگری فعال می‌شود

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  گفت: واحد حمایت از سرمایه گذاری خارجی گردشگری فعال می‌شود.

احمد دیناری با اعلام این خبر افزود: این واحد در جهت ساماندهی سرمایه گذاری های انجام شده توسط اتباع خارجی در استان خراسان رضوی و در حوزه گردشگری و حمایت و تقویت فعالیت سرمایه گذاران در معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: تهیه بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران خارجی در بخش گردشگری و هتل داری، برنامه ریزی و برگزاری نشست های تخصصی، بررسی و تلاش در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات سرمایه گذاران، حضور موثر در رویدادها و نمایشگاههای تخصصی، همراهی هیات های تجاری –بازاریابی و ارائه مشوق‌ها و تسهیلات، معرفی پروژه های سرمایه گذاری و همچنین فرصت های سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه های سرگردان سرمایه گذاران خارجی در استان و … از جمله مهمترین محورهایی که در این بخش کلیدی به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

وی یادآور شد: به طور مثال بیش از 72 درصد سرمایه گذاران خارجی و 60 درصد حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری و هتل داری را اتباع افغانستانی به خود اختصاص می‌دهند که نیازمند نگاه و اقدامات ویژه ای است و بایستی از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

دیناری تصریح کرد: در حال حاضر در حال تهیه بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران هستیم و به زودی اولین نشست سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خارجی در بخش گردشگری و هتل داری را در مشهد برگزار خواهیم کرد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *