تردد در مرز دوغارون روان شد

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار تایباد گفت: با افزایش ساعت کاری گمرک مرزی اسلام قلعه افغانستان، تردد کامیون‌ها در مرز دوغارون ایران روان شد.
حامد قربانی روز سه شنبه افزود: پیش از این پایین بودن ظرفیت پذیرش گمرک افغانستان و ناهمخوانی آن با میزان خروجی کامیون از مرز دوغارون، موجب کندی تردد شده و صف های انبوهی از کامیون‌ها ایجاد می‌کرد.
وی افزود: گمرک اسلام قلعه در گذشته از ساعت 8 صبح تا 16 فعال بود که با توجه به مشکل ایجاد شده برای تردد کامیون های ترانزیت در سمت مرز دوغارون، ساعات کاری این گمرک افزایش یافته و از ساعت 6و 30 دقیقه صبح آغاز شده و تا 18 عصر ادامه می‌یابد.
وی اظهار کرد: با توجه به افزایش صادرات و ترانزیت در مرز دوغارون هم اکنون ورود کامیون های ترانزیتی به سمت این معبر رسمی افزایش یافته که باید گمرک افغانستان به صورت اساسی پیگیر فراهم کردن زیرساخت های لازم در این بخش باشد.
وی اظهار کرد: روزانه بیش از 400 دستگاه کامیون ترانزیت از سمت پایانه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و بازارچه مرزی به سمت کشور افغانستان تردد دارند که نبود زیرساخت لازم در گمرک افغانستان، ظرفیت پذیرش کشور همسایه را به حداقل رسانده است.
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار تایباد از انجام ملاقات های مرزی در چند روز گذشته با مسئولان گمرک و مقامات کشور افغانستان برای رفع مشکلات موجود و افزایش ساعات کار گمرک آن سوی مرز خبر داد.
قربانی به افزایش صادرات گمرک دوغارون در بهار امسال اشاره و بیان کرد: در این مدت بیش از 366 هزار و 266 تن انواع کالا به کشور افغانستان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 64 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی ارزش کالاهای صادر شده 379 میلیون و 383 هزار و 544 دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 52 درصد افزایش را نشان می‌دهد

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *