مدعیان اجرای الزامات FATF، الزامات اجرا شده را بیان کنند

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: افرادی که ادعای اجرای الزامات FATF بدون تصویب در مجلس را دارند، باید اعلام کنند که کدام الزامات FATF توسط دولت اجرا شده است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اظهاراتی مبنی بر اینکه الزامات FATF بدون تصویب در مجلس، توسط دولت در حال اجرا است، اظهار داشت: 4 لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شده که از این تعداد 3 لایحه در مجلس به تصویب رسیده ولی هنوز FATF در مجلس تصویب نشده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت این اختیار را دارد که بر اساس 3 لایحه‌ای که در مجلس تصویب شده و اختیاراتی که دارد، در چهارچوب قانون این لوایح که تبدیل به قانون شده‌اند را اجرا کند.

وی افزود: FATF هنوز در مجلس تصویب نشده و بعید می‌دانم که دولت اقدامی را در راستای اجرای الزامات FATF انجام داده باشد.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه لوایحی که در مجلس تصویب شده و مجلس نیز اعلام نظر کرده، دولت طبیعتا باید آن‌ها را اجرا کند، ادامه داد: افرادی که ادعای اجرای الزامات FATF بدون تصویب در مجلس را دارند، باید اعلام کنند که کدام الزامات FATF توسط دولت اجرا شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی افراد در زمینه FATF اظهارنظر می‌کنند که حتی محتوای آن را نخوانده‌اند و از آن اطلاعی ندارند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *