دخالتی در انتصاب ها نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت:دخالتی در انتصاب ها در شهرداری نداریم و تنها نظر مشورتی خود را به شهردار اعلام می کنیم.

محمد رضا حیدری در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده عضو بازداشت شده شورای شهر مشهد که با قرار وثیقه آزاد شده است اظهارکرد:  این عضو شورا که در بیمارستان بستری بود خوشبختانه از مرخص شده و فرآیند حقوقی نیز در حال پیگیری است.

وی در خصوص پیگیری بخش حقوقی شورای شهر مشهد در خصوص این پرونده افزود : تعامل با مسئولان دادگستری و مجموعه های دیگر داشته ایم و موضوع پیگیری می شود.

حیدری در خصوص شائبه برخی انتصابات فامیلی در شهردار مشهد نیز گفت: مسئولیت انتصاب ها با شهردار بوده و شورای شهر هیچ دخالتی در این موضوع ندارد.شهردار می تواند در خصوص انتصاب های خود با شورا مشورت کرده و نظر مشورتی شورا و یا اعضا را به تناسب تخصص و ارتباطاتی که دارند دریافت کند ولی تصمیم گیر اصلی در این حوزه خود آقای شهردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این سوال که آیا شما برای برخی انتصاب ها در شهرداری توصیه ای نمی کنید گفت: اگر نظر مشورتی ما را بخواهند هر کدام از اعضا اگر اطلاعاتی راجع نکات مثبت و منفی فرد داشته باشند آن را با شهردار در میان خواهند گذاشت.

وی گفت: باید در چارچوب تعامل و همراهی دستگاههای مختلف فضای امید و اعتماد بیش از گذشته در این کلانشهر گسترش یاید.

حیدری افزود: جریان کار و توسعه در این شهر زنده است و نباید مانعی در ادامه این روند ایجاد نشود. هم اینک در بدترین شرایط پروژه های بزرگ در حال اجرا است مگر اینکه برخلاف خواست مدیریت شهری و توسط دیگران پروژه ای متوقف شده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در پی پیروزی و موفقیتهای سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام و شکست جریان تکفیری در منطقه، رویکرد آمریکا و عواملش تغییر کرد و آمریکا از طریق فشارهای اقتصادی و تحریمها در تقابل با دولت و ملت ایران برآمد.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: مشکلات اقتصادی در کشور ریشه ساختاری دارد، این بحرانهای اقتصادی را همه کشورها داشته اند ولی با عزم و اراده چنین دوره ای را گذرانده و وارد دوره رونق شده اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون به خوبی بحرانها را پشت سر گذاشته و با وجود کاستیها در شرایط موجود انسجام، وحدت ملی و حمایت از دولت در مقابل تهدیدها باید مورد توجه باشد.

حیدری ادامه داد: مهمترین تکیه گاه جمهوری اسلامی مردم بوده و هستند لذا ضرورت گشایشهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اجتناب ناپذیر است. باید در چارچوب قانون و خواسته مردم این گشایشها صورت گیرد و مقابل خواست و اراده مردم مقاومت نشود.

وی در ادامه به تکریم ارباب رجوع در شهرداری مشهد اشاره و بیان کرد: اکرام و پاسخگویی به موقع به مردم مهمترین چالشی است که در شهرداری وجود داشته و این مهم مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است. نظارت بر فعالیت شهرداری باید دقیقتر شده و کرامت مردم پاس داشته شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *