انشعابهای رایگان آب در روستاهای خراسان رضوی پرمصرف هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: انشعابهای رایگان در روستاهای زیر پوشش این شرکت در سطح استان شامل مساجد، حسینیه ها و مدارس جزو مشترکان پرمصرف به شمار می روند.

محمد دانشگر افزود: هم اینک دو درصد از انشعابهای شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی متعلق به مساجد، حسینیه ها و مدارس است که بطور رایگان آب برداشت می کنند.

وی ادامه داد: این مشترکان در سال حدود دو میلیون و 650 هزار مترمکعب آب مصرف می کنند که یک میلیون و 865 هزار مترمکعب از این میزان مربوط به مساجد و حسینیه ها و بقیه مصرف مدارس است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: مساجد و حسینیه ها مستقر در روستاها طی سالهای گذشته جزو انشعابهای رایگان آب بوده و امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی مدارس هم به این نوع انشعاب اضافه شده اند.

وی افزود: 70 درصد مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی الگوی مصرف را رعایت می کنند. این دسته از مشترکان 40 درصد حجم آب مصرفی را به خود اختصاص داده اند. 30 درصد دیگر مشترکان که 60 درصد آب تولیدی را مصرف می کنند به الگوی مصرف آب بی توجه هستند.

او به نقش تاثیرگذار اقتصاد آب در کنترل و مدیریت مصرف اشاره و بیان کرد: دریافت نشدن قیمت تمام شده آب یکی از چالشهای بزرگ برای شرکتهای آب و فاضلاب روستایی به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: هم اکنون تنها 23 درصد قیمت تمام شده آب از روستاییان دریافت می شود و بقیه آن را دولت می پردازد. رایگان بودن برخی از انشعابهای آب نیز بر این چالشها می افزاید.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *