برگزاری جشنواره بزرگ پهلوانی و زورخانه‌ای در مشهد

معاون امور ورزش خراسان رضوی از برگزاری جشنواره پهلوانی و زورخانه‌ای همزمان با روز بزرگداشت فرهنگ این رشته در میدان شهدای مشهد خبر داد.

امیر زارعی در پایان سومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بزرگ پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: یکشنبه ۱۰ تیر ماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است که اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای این روز برنامه‌های مختلف در نظر دارد.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های این روز می‌توان به جشنواره بزرگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد، طی جلساتی که با هیئت استان داشتیم قرار براین شد دهم تیر ماه در عرصه میدان شهدا شاهد حضور ورزشکاران و مرشدان برجسته استان باشیم.

معاون امور ورزش خراسان رضوی تصریح کرد: ۳۰۰ ورزشکار و ۷۰ مرشد در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد که از هر شهرستان ۱۰ورزشکار و دو مرشد دعوت شده‌اند، علاوه برحضور ورزشکاران در این برنامه میزبان معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، شورای شهر مشهد، استاندار ، مقامات لشکری خواهیم بود.

زارعی بیان کرد: هدف از برگزاری این برنامه شناساندن این ورزش جوانمردانه به عموم مردم و بزرگ‌داشت یاد پیشکسوتان پهلوان و زورخانه و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در این زمینه است، در این جشنواره مداحی، سخنرانی هم‌خوانی مرشدها، اجرای برنامه‌های زورخانه‌ای و اگر زمان باشد قرعه کشی بین حاضرین انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی و تمرینی بین مرشدان و ورزشکاران انجام شده است و همه چیز برای برگزاری مراسمی درخور این رشته فراهم گردیده است.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *