جزئیات تازه‌ از پرونده فساد اداری یک شهردار

دادستان بردسکن گفت: روند پیگیری رسیدگی به پرونده شهردار قبلی شهرآباد در دست اقدام است و شهردار وقت با قرار تعقیب در بازداشت است.

احمد فرزانه افزود: علیرغم اینکه پرونده از سال قبل در جریان است، اما در روزهای اخیر گزارشات لازم از نهادهای مربوطه اخذ شد و امید است پس از تکمیل پرونده در دادسرا رای برای مجازات متهمان پرونده شهردار شهرآباد و افرادی دیگر هم احضار شده‌اند، صادر شود.

وی با بیان اینکه دست متجاوزان را به بیت‌المال قطع می‌کنیم تاکید کرد: همه باید در برابر قانون تمکین و در انجام امور اداری اجرای قانون را رعایت کنند.

فرزانه از تخلفات دیگر در شهرستان در بحث تجاوز به اراضی در روستای سیر از توابع بردسکن خبر داد و گفت: این مسئله نیز با سرعت دنبال و فرد متهم دستگیر شد و در این خصوص در حال تکمیل پرونده هستیم و چند نفر هم به دادسرا احضار شده‌اند، نخواهیم گذاشت افرادی بدون داشتن مدارک محکمه پسند نسبت به اراضی دولتی دست درازی نمایند.

دادستان بردسکن با بیان اینکه رسیدگی به امور عامه مردم هم از وظایف حوزه قضایی است؛ افزود: بحث کشتارگاه بردسکن یکی از موارد حقوق عامه مردم بود که دادستانی ورود کرد و با دستور اکید شهردار فعلی برای استانداردسازی این مکان اقداماتی صورت گرفت.

وی با بیان رسیدگی به جرائم خشن که در شعبه ویژه اظهار کرد: در بحث آدم ربایی که در سال‌های قبل در منطقه داشتیم، حبس‌های سنگینی را صادر و تا 25 سال  محکومیت صادر کردیم.

فرزانه خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم از دیگر ماموریت‌های حوزه قضایی است که  تمام قد ایستاده‌ایم و کوتاه نیامده‌ایم.

دادستان بردسکن با گله از برخی مسؤولان در بردسکن که کم‌کاری‌های حوزه کاری خود را به دادگستری محول می‌کنند؛ گفت: علیرغم اینکه با همه روسای ادارات تعامل داریم اما در صورتی که آن دستگاه کار خود را بخوبی انجام ندهد و موضوع را به دادگستری محول کند، حسب دستور مدیریت دادگستری استان، در اجرای تعزیرات می‌توانیم اولین پرونده را برای شخص مدیر آن دستگاه تشکیل دهیم.

وی همچنین به پرونده موقوفه‌خواری بزرگ استان در بردسکن اشاره داشت و افزود: موقوفه معروف یوسف سلطان با توجه به حساسیت به استان منتقل شد و با پیگیری‌های به‌عمل آمده روند رسیدگی پرونده به‌خوبی در حال انجام است و امیدواریم با تکمیل پرونده، رای صادره را برای متهمان پرونده در راستای احقاق حقوق مردم توسط دستگاه قضا داشته باشیم.

فرزانه ادامه داد: دادخواست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مبنی بر تولیت موقوفه یوسف سلطان را پیگیر هستیم تا تولیت فعلی ابطال شود و بر اساس مستندات به اداره کل اوقاف تحویل داده شود.

دادستان بردسکن اضافه کرد: با افرادی که در ایجاد صحنه تصادف ساختگی به بیت‌المال خسارت وارد می‌کنند با جدیت دنبال می‌شود و در صورت مشهود بودن موضوع، جرائم سختی را برایشان در نظر داریم.

وی یادآور شد: سهم بردسکن از نظر تعداد پرونده‌های وارده 5 هزار فقره بوده است که با توجه به جمعیت شهرستان رقم زیادی است و در این راستا از همه معتمدین و خیرین و نیز دیگر دستگاه‌ها که می‌توانند در کاهش پرونده‌ها نقش داشته باشند، کمک می‌طلبیم.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *