سرمایه گذاری در پروژه های تجاری به سایر بخشها آسیب می زند

رئیس کمیسیون اقتصادی، مشارکتها و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سرمایه گذاری در پروژه های تجاری و هتل سازی در برخی نقاط این کلانشهر به سایر بخشها آسیب وارد می کند.

احمد نوروزی افزود: در مشهد خیلی نمی خواهیم به سمت پروژه های تجاری برویم. باید پروژه های ویژه گذران اوقات فراغت برای زائران و مجاوران مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: پروژه های تفریحی و گذران اوقات فراغت که بتوانند اسکان زائر را یک روز در مشهد افزایش دهند سود زیادی نصیب شهر می کنند. افزایش یک روزه ماندگاری زائر افزایش60 درصدی درآمد را به همراه دارد.

عضو شورای شهر مشهد بر لزوم اعتمادسازی برای جذب سرمایه گذار نیز تاکید و بیان کرد: در پروژه های مختلف از حقوق شهرداری دفاع می کنیم ولی اعتقادی نداریم از سرمایه گذار بیشتر از ضوابط گرفته شود.

وی در ادامه به بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) نیز اشاره و بیان کرد: کمک قابل توجهی از سوی دولت برای پروژه نوسازی بافت اطراف حرم رضوی نشده اما پیشنهاد شهرداری مشهد به دولت برای اجازه انتشار 30 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت طی سه سال ارائه شد. ستاد بازآفرینی شهری با کلیات این پیشنهاد موافقت کرده و امیدواریم با تصویب آن در دولت این مهم به زودی اجرایی شود.

نوروزی گفت: هزینه تکمیل طرحهای خدماتی در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی 30 هزار میلیارد ریال است که با تصویب این پیشنهاد اجرای پروژه ها شتاب می گیرد.

وی افزود: همچنین با حمایت دولت مقرر شده از سوی دولت مبلغ 25 هزار میلیارد برای بازسازی بافتهای فرسوده کشور در اختیار بانکها قرار گیرد و بانکها نیز معادل همین مبلغ گذاشته و تسهیلاتی با سود 9 درصد در اختیار سرمایه گذاران فعال در بافتهای فرسوده قرار دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، مشارکتها و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این مهم در ستاد بازآفرینی کشور تصویب شده و تا حدود دو ماه آینده عملیاتی خواهد شد. هر استان و شهری که بتواند مبلغ بیشتر جذب کند می تواند سهم بیشتری از این تسهیلات داشته باشد.

وی گفت: همچنین 20 گروه تسهیلگر بافتهای فرسوده نیز در مشهد با هدف تعامل با مردم و تسهیل روند اجرای پروژه ها توسط ساکنان بافتها راه اندازی می شود.

نوروزی در ادامه این نشست خبری به توقف پروژه جاده کمربندی جنوبی مشهد نیز اشاره و بیان کرد: باید مرجع قانونی مربوطه در این خصوص تصمیم گیری کند. طرح مصوبات لازم را دارد باید در تعامل با مجموعه قضایی مشکلات مطروحه حل شوند ولی جایگاهها نیز می بایست رعایت شود. برای رفع مشکلات زیست محیطی این طرح، مطالعات لازم به دانشگاه فردوسی محول شده است.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *