ساعت چند شله مدن؟!

ایام ضیافت الهی بار دیگر فرارسید و غذای محبوب مشهدی‌ها، رونق سفره را دوچندان می‌کند. همشهریان عزیز سطل‌ها را بردارید و نوبت را رعایت کنید. شله به اندازه همه هست!

روز گذشته رئیس اتحادیه رستوران، چلوکبابی و آشپزخانه مشهد گفت: عرضه و توزیع حلیم و شله در این کلانشهر، در ایام ماه مبارک رمضان، تنها از سه ساعت مانده به افطار مجاز است.

از صبح توی صف نایستید

حسن امیریان به ایرنا تاکید کرد: حلیم پزی‌های مشهد تنها مجازند از سه ساعت مانده به افطار در کبابی‌ها و شله پزها نیز در آشپزخانه، مبادرت به فروش و توزیع این نوع غذاها بکنند.

“شله” گران نشده
وی ادامه داد: قیمت عرضه هر کیلوگرم حلیم 70 و هر کیلو شله 85 هزار ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته افزایشی ندارد.
رئیس اتحادیه رستوران، چلوکباب و آشپزخانه مشهد خاطر نشان کرد: متاسفانه در ماه مبارک رمضان هیچ یک از رستوران‌ها، چلوکباب‌ها، آشپزخانه‌ها، کبابی‌ها و حلیم فروشان اطراف حرم مطهر رضوی مجاز به پخت و فروش غذا نیستند.

رایزنی با فرمانداری برای “شله” زائرین
امیریان با اشاره به اینکه در حال رایزنی با فرمانداری مشهد برای حل این مشکل زائران حرم رضوی هستیم، تصریح کرد: سال‌های گذشته به 20 رستوران برای ارائه خدمات در اطراف حرم مطهر رضوی با رعایت برخی از قوانین و مقررات مجوز فعالیت داده شده بود.
وی یادآور شد: در ایام ماه مبارک رمضان برخی از خانواده‌ها اقدام به گستردن بساط و توزیع و فروش مواد غذایی می‌کنند که این موضوع باعث به وجود آمدن نگرانی‌های بسیاری از نظر بهداشتی می‌شود.
رئیس اتحادیه رستوران، چلوکباب و آشپزخانه مشهد اظهار کرد: در ماه رمضان، هتل‌ها می‌توانند برای مسافران خود غذا ارائه دهند و لیکن مساله این است که برخی زائران توانایی مالی اقامت در هتل‌ها و صرف غذا در رستوران‌های آن را ندارند.
امیریان به فعالیت 12 بازرس در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یک بازرس اتحادیه رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم مشهد در اختیار اداره اماکن و مابقی در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر خواهند بود.

بدون اخطار پلمپ می‌شوید
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت باز بودن رستوران و یا واحد صنفی ارائه کننده اغذیه در ساعات غیرمجاز، واحد صنفی متخلف بدون اخطار پلمپ می‌شود.
رئیس اتحادیه رستوران، چلوکبابی و آشپزخانه مشهد با بیان اینکه، ساندویچی‌هایی که مبادرت به فروش شله و حلیم کنند نیز بدون اخطار پلمپ می‌شوند، گفت: از عموم مردم درخواست می‌شود به هیچ عنوان از غذاهای ارائه شده توسط دست فروشان استفاده نکرده و تنها از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب، خرید کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *