تقابلی بین زیارتی و سیاحتی بودن مشهد نیست

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: هیچ تقابلی بین زیارتی بودن مشهد با سیاحتی بودن این شهر وجود ندارد.

محمدرحیم نوروزیان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی و معاونان که به مناسبت تبریک انتصاب وی انجام شد، با بیان این مطلب افزود: اگر چه مشهد شهر زیارتی است اما سیاحت درکنار زیارت می‌تواند به ماندگاری زائران کمک کند.

وی تصریح کرد: برخی افراد بین زیارت و سیاحت به اشتباه تقابلی را ایجاد کرده‌اند در حالی که هیچ تقابلی بین آن‌ها وجود ندارد.

نوروزیان بر ضرورت توجه به شرایط اجتماعی جامعه در کلان شهر مشهد تاکید کرد و گفت: باید احساس مشارکت در فضای عمومی جامعه شکل بگیرد تا افراد احساس مسئولیت کرده و در توسعه و پیشرفت شهر کمک کنند.

وی با بیان این که هر مسئولیتی داشته و دارم، خود را کارگر مردم می‌دانم، ادامه داد: میراث فرهنگی و گردشگری از حوزه های مهم، حساس و اثرگذار است که طی سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

نوروزیان افزود: به واسطه حضور حدود 30 میلیون زائر و مسافر در این شهر، گردش مالی زیادی در مشهد وجود دارد که اگر از این گردش مالی به خوبی استفاده شود و صنعت هتلداری و گردشگری رونق مناسب را بگیرد بسیاری از مشکلات رفع می شود.

همچنین ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با تبریک انتصاب نوروزیان به عنوان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: مشهد یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری کشور است و زیرساخت‌های گردشگری که در مشهد وجود دارد در اصفهان و تبریز نیست.

وی درباره برنامه های این اداره کل برای رونق بخشی گردشگری در مشهد تصریح کرد: تلاش می کنیم که ظرفیت های خالی هتل ها را به کار گیریم و شرایطی را فراهم کنیم که هتل ها و مراکز اقامتی با کمترین ظرفیت خالی فعالیت داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *