دفتر گردشگری خراسان در استانبول راه اندازی شود

سرکنسول ترکیه در مشهد خواستار راه اندازی دفتر گردشگری خراسان در استانبول شد و از اعلام آمادگی کشور متبوعش برای همکاری در این حوزه خبر داد.

‘محمت فرهان یورولماز' در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: تقاضای افزایش شمار گردشگران ترکیه در ایران از طرق مختلف مطرح شده و ما خواهان رونق تبادل گردشگر بین مشهد و ترکیه هستیم.

یورولماز تصریح کرد: ترکیه در زمینه گردشگری تجربه زیادی دارد و با توجه به اشتراکات ترکیه و ایران می توان از شیوه های ترکیه به منظور جذب گردشگر به ایران بهره مند شد چرا که مساله توریسم برای ترکیه و ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

او گفت: در گذشته ترکیه با مشکل جذب توریست روبه رو بود و با وجود اینکه از نظر تاریخی جاذبه های زیادی داشت اما ماندگاری توریست در آن، به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، اندک بود از این رو دولت بر توسعه گردشگری و تاسیسات آن متمرکز شد.

وی با اشاره به اختصاص امکانات و تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در ترکیه، افزود: بر این اساس امسال جذب 40 میلیون گردشگر با 40 میلیارد دلار درآمد به این کشور پیش بینی شده است.

سرکنسول ترکیه عنوان کرد: یکی از مباحث مهم برای جذب گردشگر معرفی کشور هدف است زیرا بسیاری از مردم اروپا نسبت به ترکیه و ایران ذهنیت خوبی ندارند و حتی این کشورها را ناامن می دانند بنابراین باید این تصورات را زدود.

وی افزود: در حوزه گردشگری تاریخی کشور ایران و به ویژه خراسان بسیار غنی است، توریست هایی که آثار تاریخی برایشان اهمیت دارد حاضرند برای تماشای بناها و جاذبه های تاریخی هزینه کنند بنابراین به منظور جذب گردشگر ترک به ایران باید تورلیدرهای ایرانی با زبان ترکی آشنایی کافی داشته باشند.

وی آمادگی ترکیه را برای همکاری و راه اندازی دفتر گردشگری خراسان در استانبول اعلام و اظهار کرد: باید بین شرکت های تبلیغاتی ایران و ترکیه نیز ارتباطات و همکاری هایی شکل بگیرد تا 2 کشور بتوانند تبلیغات مشترکی در راستای جذب گردشگر داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: گروه های گردشگری زیادی در ایران و شهر مشهد برای معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، غذا و صنایع دستی و جذب گردشگر فعال هستند اما باید در این زمینه چنان قوی عمل کرد که گردشگر قبل از سفر اطلاعات کاملی از مشهد و خراسان داشته باشد.

ابوالفضل مکرمی فر افزود: برپایی نمایشگاه جهانگردی را در پیش داریم که می تواند در جذب گردشگر تاثیرگذار باشد و انتظار داریم کشورهای مختلف از جمله ترکیه به منظور معرفی و تبادلات بیشتر بین 2 کشور در این نمایشگاه حضور فعالی داشته باشند.

وی گفت: کمیته تخصصی فی مابین 2 کشور به منظور بررسی راههای جذب توریست با حضور شرکت های خصوصی برگزار خواهد شد و جلسه تخصصی نمایندگان آژانس ها را با سرکنسول برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه همکاری ها، امکانات و تاسیسات گردشگری باید جلسه ای مشترک با مسئولان ترکیه برگزار شود، افزود: استان خراسان رضوی برای برگزاری هفته فرهنگی در کشور ترکیه، آمادگی کامل دارد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *