نیم ساعت ورزش در خانه بدون امکانات خاص

برخی از افراد به هردلیلی ورزش در خانه را به رفتن به باشگاه ترجیح داده و تمرینات ورزشی و نرمش را با امکانات محدود برای رسیدن به تناسب اندام انجام می‌دهند. البته در این گونه ورزش چون نظارت مربی و ترتیب وجود ندارد باید اصولی رعایت شود که به خوش فرم شدن بدن کمک کند.

بعد از تمرینات و حرکات مناسب برای کوچک شدن شکم و پهلو و همچنین تقویت عضلات این نواحی که برای اکثریت افراد در تناسب اندام اولویت دارد، تناسب در شکل ظاهری پاها و همچنین کاهش چربی‌های پا بسیار مهم است.در ادامه گزارش تناسب اندام در منزل به تمرینات مخصوص پا می‌پردازیم. در صورتی‌که از سلامت کامل بدن خود بخصوص مفاصل زانو مطمئن هستید، تمرینات امروز را انجام دهید.

افرادی که چربی بسیاری در پاهای خود دارند، قبل از شروع تمرینات مخصوص پا بهتر است که در صورت داشتن تردمیل و یا دوچرخه ابتدا به مدت 20 تا 30 دقیقه از این وسایل استفاده کنند و در صورتیکه تردمیل و دوچرخه در دسترس ندارند، بهتر است تا برای کسب نتیجه بهتر ابتدا 30 دقیقه پیاده‌روی تند را انجام دهند و سپس حرکات پیشنهادی مخصوص پا را انجام دهند. زیرا این افراد مجبور هستند تا چربی‌های این نقاط را با تمرینات هوازی تحریک کنند و سپس تمرینات پا را انجام دهند.

اما سایر افراد که با هدف تناسب در پاها در منزل اقدام به تمرین می‌کنند نیازی به تمرینات هوازی ندارند.

خوش فرم شدن پاها

در تمرینات امروز سعی می‌کنیم بدون امکانات باشگاهی و در منزل عضلات پا را تقویت کنیم تا به نتیجه دلخواه که تناسب پاها هست، برسیم.

ابتدا سه ست 20 تایی طناب بزنید و همچنین سه ست 20 تایی حرکت زانو بلند را انجام دهید. پس از اینکه درجه حرارت بدنتان بالا رفت و حس کردید که به مقدار کمی عرق کردید، حرکات کششی مخصوص عضلات پا را همانند تصویر هر کدام را به مدت ده ثانیه انجام دهید.

ادامه دارد…

انتهای خبر /وحید داودی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *