رشد 80درصدی اهدای عضو در شمال شرق کشور

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شاخص اهدای عضو در محدوده زیر پوشش این دانشگاه، که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، در سه سال اخیر حدود 80 درصد رشد داشته است.

ابراهیم خالقی افزود: پارسال اعضای 90 بیمار مرگ مغزی در شمال شرق کشور به بیماران نیازمند اهدا شد که این میزان در سالهای 95 و 94 به ترتیب 86 و 56 مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که طی این مدت شاخص اهدای عضو در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به تنهایی 100 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر زیر پوشش داشتن دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی، به استان های همجوار نیز خدمات رسانی می کند.

وی ادامه داد: در سال 96 شاخص اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به 21 اهدا به ازای یک میلیون نفر جمعیت افزایش یافت که این رقم در مدت مشابه سال 94، 11 درصد بود. دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنار دانشگاههای شیراز و تهران، بالاترین شاخص اهدای عضو را در سطح ایران به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال اعضای 32 بیمار مرگ مغزی در محدوده شمال شرق کشور به بیماران نیازمند اهدا شده که طبق پیش بینی ها میزان اهدا در سال جاری رشد چشمگیری خواهد داشت.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *