تورهایی برای مدیران آژانس‌های مسافرتی

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود گفت: تورهای آشناسازی برای مدیران آژانس‌های مسافرتی و تهیه و ارائه پکیج‌های گردشگری ویژه مسافر می‌تواند کمک زیادی به جذب توریست کند.
به گزارش ایسنا، سید مسعود منتجبی افزود: بسته‌های تبلیغاتی مناسب که از سوی آژانس‌های مسافرتی تهیه و ارائه می‌شود، قطعا در ورود توریست به کشور بسیار تاثیرگذارخواهد بود، چنانکه تورهایی که با عنوان تورهای آشناسازی از سوی دفاتر خدماتی برگزار می‌شود به افزایش سفر به ایران در شرایط فعلی کمک خواهد کرد.
وی عنوان کرد: برای انتخاب مقصد سفر از سوی گردشگر، معرفی صحیح جاذبه‌ها از سوی مراکز اطلاع‌رسانی هر کشور که می‌تواند سفارتخانه و آژانس‌های مسافرتی باشد باید صورت گیرد، همچنین برنامه‌ریزی تبلیغاتی از سوی سازمان‌های ذی‌ربط همانند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لازم است.

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود ادامه داد: بسته‌های سفر به ایران در دنیا مشخص و مبتنی بر حوزه‌های فرهنگی- تاریخی ایران است و شهر‌های اصفهان، شیراز، کرمان، یزد و کاشان اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور در این حوزه تلقی می‌شوند.
وی در خصوص راهکار‌های اساسی معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور، تصریح کرد: اطلاع رسانی مناسب و گسترده و معرفی زمینه‌های جدید سفر همانند ظرفیت‌ها در بخش اکوتوریسم، گردشگری سلامت و کویر نوردی می‌تواند در افزایش توریست موثر باشد.

منتجبی با توجه به نوسانات ارزی در ایران خاطرنشان کرد: ایران جزو مقاصد ارزان قیمت سفر در دنیاست و این امر زمینه و فاکتور مناسبی برای انتخاب از سوی گردشگران است، تنها مشکلی که وجود دارد این است که کارت‌های بین المللی در کشور قابل استفاده نیست و در حال حاضر بانک ملی شبکه‌هایی تدارک دیده است که گردشگران بتوانند از کارت‌های اعتباری داخلی استفاده کنند.

وی با اشاره به بحث صدور ویزا خاطرنشان کرد: در مورد صدور ویزا مانعی وجود ندارد و صدور ویزا برای برخی از کشورها می‌تواند به صورت ویزای فردوگاهی در فرودگاه‌های اصلی کشور انجام شود.
منتجبی افزود: باتوجه به اینکه تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد و این تبلیغات در حوزه گردشگری بسیار تاثیر‌گذار است و این امر می‌تواند به عنوان عاملی منفی در گردشگری تلقی شود، عملکرد مناسب و اطلاع رسانی از طریق پکیج‌های مناسب می‌تواند زمینه را برای ورود گردشگران خارجی فراهم کند.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *