سقف تسهیلات بالا می‌رود

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی ازافزایش سقف پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی در کمیته های فنی شهرستانی به ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

شکوه میرشاهی در این زمینه افزود: در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با حضور فرمانداران استان ، با موافقت استاندارخراسان رضوی کمیته های فنی شهرستان ها می توانند طرح های متقاضی این تسهیلات را تا سقف 10 میلیارد ریال از طریق سامانه کارآ تایید کنند.
وی عنوان کرد : این سقف تا کنون دو میلیارد و 500 میلیون ریال بود که با این افزایش ، بر سرعت انجام کار افزوده می شود.
وی ادامه داد : دستگاه های اجرایی و کمیته های فنی شهرستان ها موظف شده اند طرح های اشتغال روستایی و عشایری را حداکثر ظرف دو روز تعیین تکلیف نموده و با هدف جذب حداکثری تسهیلات شهرستان ها بدون توجه به میزان سهمیه طرح های متقاضی تسهیلات را موظفند به کارگروه استان معرفی کنند.
میرشاهی عنوان کرد : در این راستا سهم تسهیلات اشتغال روستایی در بین بخش های مختلف به میزان 30 درصد قابل جابه جایی است .
رئیس هیات نظارت بر تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی و عشایری در ادامه با اشاره به فرصت اندک باقیمانده برای جذب اعتبارات سهم استان تاکید کرد : براساس تاکید استاندار خراسان رضوی انتظار است فرمانداران و تمامی دستگاه های مربوطه حداکثر توان و تلاش خود را در بررسی طرح های متقاضی وتعیین تکلیف درخواست متقاضیان در سریعترین زمان ممکن به کار بندند.
وی گفت : سهم خراسان رضوی از کل تسهیلات اشتغال زایی 6هزار و 100 میلیارد ریال است که تا کنون نیمی از آن یعنی سه هزار و 100 میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.
میرشاهی اضافه کرد: اگر استان بتواند سهم خود در مهلت باقیمانده یعنی تیرماه جذب کند علاوه بر اختصاص کل سهم تعیین شده می تواند از تسهیلات جذب نشده سایر استان ها نیز رقمی را به خود اختصاص دهد.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *