دلایل کانادا از طرح عدم احیای روابط با ایران چیست؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دلایل موافقت دولت کانادا با طرح عدم احیای روابط با ایران را تشریح کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در واکنش به موافقت دولت کانادا با طرح عدم احیای روابط با ایران، گفت: روابط ایران و کانادا طی چند سال گذشته تیره و تار شده است از این رو دستگاه دیپلماسی کشورمان امکان اثرگذاری بر جریان‌های سیاسی این کشور به منظور جلوگیری از تصویب قوانین ضدایرانی را ندارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کانادایی‌ها در صدد تامین منافعشان در پیمان نفتا با آمریکا هستند از این رو نسبت به تحقق اهداف ترامپ تلاش می‌کنند؛ البته در برخی از موضع‌گیری هایشان نیز کمی ایستادگی نشان می‌دهند تا استقلال خود را حفظ کنند و افکار عمومی داخلی‌شان را کنترل کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس چون کانادایی‌ها موضع‌گیری‌های نامناسبی نسبت به کشورمان داشته اند اقدام به بیان طرح مذکور کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه لابی‌های ضد ایرانی بسیاری از جمله سلطنت طلب‌ها، منافقین، ضد انقلاب‌ها و غیره در کانادا به شدت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: بر این اساس تصمیم گیران این کشور تحت نفود جریان ضد انقلاب‌ نیز قرار دارند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افکار عمومی و منافع اقتصادی غربی ها بر تصمیم گیریشان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به اینکه روابط اجتماعی یا مناسبات اقتصادی خوبی بین ایران و کانادا وجود ندارد، طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که چنین رفتارهای خصمانه‌ای رخ ندهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *