شکوه بندگی

جشن عید سعید فطر باحضور هزاران زائر ایرانی و خارجی و همراه با آذین‎بندی و چراغانی صحن‌ها، شعر خوانی و مدیحه سرایی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

تمام خیابان‎های منتهی به حرم مطهر رضوی نیز در شب عید آذین‎بندی شده و صبح جمعه نیز نماز باشکوه عید فطر برپا شد.

از ساعات ابتدایی صبح جمعه مجاوران و زائران زیادی خود را از اقصی نقاط شهر مشهد به حرم ملکوتی امام رضا(ع) رساندند تا نماز عید فطر را در این بارگاه اقامه کنند.

خادمان آستان قدس رضوی نیز با تمهیدات بسیار خوب خود همانند سال‌های گذشته صحن‎ها و خیابان‎های منتهی به حرم را مفروش و با در اختیار گذاشتن برگه‌های کوچک دعای قنوت نماز عید فطر و مهر زائران را برای اقامه هر چه باشکوه‌تر این نماز یاری ‌کردند.

سیل جمعیت وارد شده به حرم رضوی آن‌ قدر زیاد بود که در ساعت 6 صبح تقریبا صحن‌ها و رواق‌های داخل حرم پر شد و خادمان در بیرون از حرم میزبان زائران بودند.

مراسم با شکوه نماز عید فطر در حرم امام رضا(ع) از ساعت 6:15 صبح با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام ابراهيم معادي؛ مسئول ستاد استهلال استان‌هاي خراسان مطالبی را در مورد کیفیت استهلال ماه، پرداخت فطریه و نماز عید فطر بیان کرد و پس از آن در ساعت ۷ صبح، نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی؛ امام جمعه مشهد اقامه شد.

حضور زائران ایرانی و خارجی و مجاوران در نماز عید، نمادی از اتحاد و همدلی در میان مردم مسلمان بود.

در جشن عید فطر حجت‌الاسلام خادم الخمسه در جمع زائران به بیان احکام فطریه پرداخت و گفت: زکات فطریه در دست انسان امانت است باید تلاش کرد هرچه زودتر این امانت را به صاحب آن رساند.

وی بیان کرد: فقط در یک صورت تاخیر در پرداخت فطریه جایز است و آن هم در صورتی که فقیر خاصی مدنظر ماست و اکنون دسترسی به آن وجود ندارد، در چنین صورتی باید پول فطریه را کنار بگذاریم.

خادم الخمسه ادامه داد: در مواردی چند خانواده پول فطریه خود را جمع کردند تا مبلغ زیادی را به یک فقیر بدهند و از روی مصلحت تصمیم گرفتند که پول را به صورت یکباره به آن فقیر ندهند و به ندرت این پول را به او پرداخت کنند، باید اشاره کرد که مصلحت‌اندیشی درباره مال فقیر درست نیست.

وی یادآور شد: برخی از مردم سوال می‌کنند که آیا می‌توانیم پول فطریه را به شخص فقیری واریز کنیم و در پاسخ باید گفت که باید حتما به شخص فقیر اطلاع دهیم و بدون اطلاع واریز نکنیم.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *