شهر من بخند

لحظات پایانی بازی استرس وهیجان تمام فضا را پر کرده است، دقیقه 94 همه چیز از یک بوسه روی توپ آغاز شد، صدای سوت داور ترکی و تمام ایران یک صدا فریاد شادی…

شاید این جملات را در 24 ساعت اخیر بارها وبارها شنیده باشید و هربار چشمانتان از شوق خیس شده باشد. شاید این شروع هم بسیار شبیه یادداشت ورزشی باشد اما نه…

این جادوی فوتبال است، درست در روزهای پرتنش اقتصادی و اخبار عجیب و غریب ارز و سیاست، در میان دعوای حزبی و تسویه‌ حساب‌های سیاسی و درست در زمان تصمیمات خصمانه آمریکا در مقابل کشورمان. در لابه‌لای تمام اخبار و تیترهای ناامید کننده و پرالتهاب که دیگر صدای دلسوزان واقعی نظام  را درآورد که امید را از مردم نگیرید.

کیلومترها آن طرف‌تر در سن‌پترزبورگ که شاید تا ابد اسمش در خاطر ایرانی‌ها بماند؛ اتفاق افتاد…

صدای فریاد و شادی از هرجایی به گوش می‌رسید و تنها دقایقی بعد تمام شهر پر بود از پرچم‌ سه رنگ زیبای ایران که در دستان دختران و پسران این کشور با غرور برافراشته شده بود.

انگار یک نفر کلید توقف را روی مشکلات زده بود و حالا تنها چیزی که اهمیت داشت پرچم 3 رنگی بود که دست به دست می‌چرخید.

این جادوی فوتبال است آقای ترامپ، درست تحریم‌هایی که با قبیحانه‌ترین شکل حتی پایشان را به مستطیل سبز گذاشته بودند تا شاید بتوانند قدرت تورا به‌رخ بکشند تبدیل به غرور ملتی شدند که زیر یک پرچم فریاد شادی می‌کشند.

از تمام توئیت‌ها، پیام‌ها و اظهار نظرهای سیاسیون که بگذریم دیدن شهر با این همه لبخند درکنار هم قابی است فراموش نشدنی.

این جادوی فوتبال است آقای ترامپ، که تمام معادلات شما را برهم ریخته‌است و زمانی که شما تمام تلاشتان را بکار گرفته بودید تا به هر شکلی ناامیدی را به این مردم تزریق کنید یک شب تمام این کشور غرق در شادی شد.

این جادوی پرچم سه رنگ ایران است که هربار برافراشته می‌شود غرور را در رگ‌های این کشور جاری می‌کند.

و ای کاش سیاسیون در بین پیام‌های تبریکشان کمی هم به جادوی این مستطیل سبز فکر کنند به فاصله میان گل بخودی و فریاد شوق مردمی که همواره زیر این پرچم ایستاده‌اند.

انتهای خبر/قاسم شمسایی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *