کودکان کار، مولود اقتصاد بد

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: کودکان کار حاصل اقتصاد بد، مهاجرت بی رویه، حاشیه نشینی، فقر مادی و فرهنگی، کاهش درآمد و قدرت انتخاب کودکان است.

حمیدرضا موحدی زاده افزود: کودکان کار حاصل اقتصاد بد، مهاجرت بی رویه، حاشیه نشینی، فقر مادی و فرهنگی، کاهش درآمد و قدرت انتخاب کودکان است.

وی ادامه داد: تبعات ناشی از مساله کودکان کار را می توان شامل محرومیت از تحصیل و آموزش در مدرسه و گسترش آسیب های اجتماعی؛ محرومیت از تفریحات سالم و بازی های شادی آفرین و امیدبخش کودکانه؛ محرومیت از مراقبت های بهداشتی و تغذیه مناسب برای رشد جسمی و معنوی و محرومیت از پرورش و رشد و شکوفایی استعدادهای انسانی در آغوش گرم و مطمئن خانواده دانست.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به راهکارهای حل نسبی مساله کودکان کار ادامه داد: آمارتیاس برنده نوبل اقتصاد سال 1998 توسعه را شکوفایی استعدادهای آدمی دانسته و تحقق آن را منوط به گسترش انتخاب های انسان می داند.

گسترش مراکز مهارت آموزی توام با تحصیل رایگان و محیط امن برای شناسایی، جذب و ساماندهی کودکان کار، تعیین سن آموزش های اجباری و توسعه ایمنی در محیط کار کارگران به ویژه کودکان کار و همچنین فرهنگ سازی برای دوست داشتن کودکان و سوق دادن انجمن ها و موسسات خیریه و مردمی برای کمک و نجات کودکان کار از دیگر موارد است.

وی ابراز امیدواری کرد: به شهری فاقد کودکان کار اجباری، معتاد، بیکار، بیسواد، بی خانمان و برخوردار از تکریم انسانی، درآمد، نشاط، عدالت، قدرت انتخاب، زندگی، ایمنی، آرامش، آسایش و آموزش های فنی و حرفه ای دست بیابیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *