کتاب‌خوانی به‌عنوان یکی از ارکان پدافند غیرعامل عنوان شود

برای اولین بار در کشور نشست ویژه کتاب خوان مدیران حراست دستگاه های اداری خراسان رضوی با حضور مدیرحراست کل استان و مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در سالن اجتماعات ساختمان ساپکو برگزار شد. این نشست با همکاری حراست کل استان و اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با ارائه چها رعنوان کتاب توسط مسئولان حراست دستگاه های اجرایی استان انجام شد.این جلسه با هدف ایجاد تعامل و همکاری بیشتر بین دو سازمان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی پیش بینی شده است.

فرصتی برای مطالعه

در ابتدای این نشست قائم مقام حراست کل استان خراسان رضوی با ابراز خشنودی از برپایی محفلی با نام کتاب و در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی گفت: کتاب یکی از ارکان فرهنگ و تمدن است و دین اسلام کتاب‌ را به‌عنوان نماد فرهنگی در اختیار دارد و اولین پیام وحی الهی به پیامبر اسلام در کتاب آسمانی قرآن، امر به خواندن و مطالعه بود.جانشین اداره حراست کل استان ادامه داد: در مجموعه حراست استان نویسندگان برجسته‌ای مشغول فعالیت هستند که این نشست زمینه معرفی کتابهایی با موضوعات وبژه این حوزه کاری است.

در ادامه این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز با اشاره به ایام پایانی ماه مبارک رمضان و حلول عیدسعید فطر گفت: اتفاق بسیار مبارک و میمونی است که برای اولین بار در کشور در یک جمع فرهنگی مدیران و کارشناسان حراست کتاب‌هایی نوشته شده خود را با دیگر مسئولین حراست به اشتراک بگذارند

صیانت از کتاب‌خوانی

حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان ادامه داد: رسالت حراست صیانت است  وصیانت با مقوله کتاب و کتاب‌خوانی گره خورده است و یکی از کارکردهای اصلی کتاب‌خوانی صیانت است و این ابتکار و خلاقیت و برگزاری این جلسه می‌تواند سرآغاز خوبی برای ادامه و استمرار باشد. وی ادامه داد: ترویج کتاب‌های خوب و معرفی آن‌ها یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است و ایشان معرفی را با همین مبنا انجام می‌دهند و کتاب‌خوانی می‌تواند به‌عنوان یکی از ارکان پدافند غیرعامل عنوان شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یادآور شد: در مجموعه اداره کل کتابخانه‌ها این آمادگی وجود دارد که در مناسبت‌های مختلف کتاب‌های خوب معرفی شود و از ظرفیت نشست کتاب‌خوان در دستگاه‌ها استفاده کند. وی ادامه داد: با تمام مباحثی که در حوزه مطالعه کم در استان و کشور وجود دارد ولی ما در همین استان و در شهرهای دوردست روستاهایی داریم که در نوبت مطالعه کتاب‌های کتابخانه روستا هستند.

درادامه این مراسم چهار عنوان کتاب توسط مدیران حراست دستگاه‌های اجرایی استان به شرح ذیل معرفی شد:

« راهنمای جامع حفاظت فیزیکی » مولف و معرفی کننده: مهدی سلیمی (پژوهشگر) است و تحقیق حاضر در 2 فصل و 7 بخش به مباحث مختلف تئوری و عملی در بحث راهنمای جامع حفاظت فیزیکی می‌پردازد. در پایان پژوهش نیزجداول مربوط به تجهیزات حفاظتی و استانداردهای مختلف مرتبط با آن ذکر شده است.

« اخلاق در جنگ ( هشت سال دفاع مقدس) مولف و نویسنده : علیرضا عابدی است . کتاب اخلاق در جنگ برگرفته از خصلت‌ها، اعتقادات و باورهای عملی است که رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس به‌آن جامعه عمل داده و می‌تواند به دلیل نزدیکی با نسل فعلی به‌خوبی انتقال یابد و الگویی مناسب برای ما باشند. کتاب در 9 بخش به عبرت‌های تاریخی از جنگ و شکل‌گیری دفاع مقدس، مبانی جنگ و دفاع، تحول روحی و معنوی رزمندگان از جمله مطالبی است که در این کتاب به‌آن‌ها اشاره شده است.

« رابطه بین بدرفتاری رهبر و رفتارهای انحرافی کارکنان » مولف ونویسنده: حسینعلی صابر است . کتاب در 5 فصل با موضوع رهبری و رفتارهای کارکنان نگاشته شده است. رهبری و انواع آن، رفتارهای انحرافی، نگاهی به مطالعات گذشته در حوزه مدیریت بخش‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌‌دهد. در مقدمه این کتاب ذکر شده است که نظریه‌پردازهای اولیه در رباب رفتارهای مخرب رهبران در سازمان‌ها بیشتر براین نکته که این نوع رهبران فاقد رفتارها و سبک رهبری موثر و سازنده هستند، متمرکز بوده‌اند.

«اعتقادات جدی است » نویسنده و مولف علیرضا زرقانی است . در بخشی از این کتاب آمده طرح گفتمان دینی جوان از سال 1385 به‌همت سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت، هدف از اجرای این طرح پاسخ به حجم بالای شبهات اعتقادی جوانان بود.

انتهای خبر/مرجان فرهمند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *