اهداف فرصت دوماهه مجلس برای بررسی و پیگیری FATF

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌اللملی مبارزه با تأمین مالی تروریسم با موافقت دولت انجام شد، گفت: تنها درصورتی پیوستن ایران به FATF معنا پیدا می‌کند که تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم با رأی نمایندگان در صحن علنی مجلس گفت: اگر قرار است تحریم های قبل از برجام به خصوص در حوزه روابط بانکی بازگردد دلیلی ندارد به سازمانی مثل FATF بپیوندیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این فرصت  دوماهه از سوی مجلس گذاشته شد تا طی آن بررسی و پیگیری شود که آیا اروپایی ها توان مقابله با آمریکا بعد از خروج این کشور از برجام را دارند یا خیر.

وی ادامه داد: اگر تحریم ها علیه ایران برداشته و مفاد برجام به صورت کامل اجرا شد، پیوستن جمهوری اسلامی به FATF معنا پیدا می کند اما در غیر این صورت به این گروه نمی پیوندیم و حتی پیوستن به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم نیز بی معنا خواهد شد چرا که این کنوانسیون به اعضای FATF مربوط است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بر اساس سرنوشت برجام درباره پیوستن به کنوانسیون بین المللی مبارزه با اقدام مالی تروریسم تصمیم گیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: دولت نیز در صحن مجلس با مسکوت ماندن دو ماهه این لایحه تا بررسی های بیشتر موافقت کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *