از آغاز عملیات بهسازی مسیر بهشت رضوان تا هفته شلوغ بهشت رضا(ع)

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد مقدس از آغاز عملیات بهسازی مسیر بهشت رضوان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدوی دامغانی با اشاره به موضوعات مطرح درخصوص آرامستان بهشت رضوان بعنوان دومین آرامستان بزرگ مشهد گفت: یکی از اصلی‌ترین معضلات پیش رو راه دسترسی به این آرامستان بود و به دغدغه‌ای جدی برای شهروندان تبدیل شده بود که خوشبختانه عملیات بهسازی آن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

وی در پاسخ به این سوال که پروژه در چه مرحله‌ای است افزود: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف انجام شده و نقشه‌برداری مسیر نیز به پایان رسیده است؛ همچنین کار نصب علائم هشداردهنده نیز درحال انجام است و از 2 روز دیگر عملیات خاکبرداری آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد هزینه این پروژه را 39 میلیارد ریال اعلام و ادامه داد: با اجرای این پروژه به طول 6 و نیم کیلومتر، عرض مسیر دسترسی به دومین آرامستان بزرگ مشهد از 5.5 متر به 12 متر افزایش پیدا کرده و با اصلاح هندسی راه و نصب علائم هشداردهنده و ترافیکی، ساکنان روستاهای اطراف آرامستان نیز از امنیت تردد بهتری برخوردار می شوند.

مهدوی دامغانی خاطنشان کرد: علیرغم اینکه بهسازی راه‌ها معمولا برعهده دستگاه‌های مربوطه است اما کلیه هزینه‌های آن توسط سازمان فردوس‌های تامین می‌شود و این پروژه هدیه‌ای ناقابل به مردم مشهد است.

وی همچنین درباره مراجعه کم نظیر شهروندان در ایام تعطیلات هفته گذشته به خصوص شب‌های قدر به بهشت رضا(ع) گفت: امسال نیز همانند گذشته عده زیادی از شهروندان مشهدی شب‌های قدر را در جوار گلزار مطهر شهدای آرامستان بهشت رضا(ع) گذراندند و سازمان فردوس‌ها نیز برنامه‌های ویژه‌ای را با حضور سخنرانان و مداحان برجسته برگزار کرد.

مهدوی دامغانی ادامه داد: در حاشیه برگزاری مراسم شبهای قدر، غرفه فرهنگی، نمایشگاه نقاشی فرزندان شهدای مدافع حرم و جلسات روخوانی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد که مورد استقبال مراجعین قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد استقبال مردم از این مراسمات را کم نظیر خواند و اضافه کرد: در هفته گذشته ورود بیش از 63 هزار خودرو و جمعیتی بالغ بر 252 هزار نفر در بهشت رضا(ع) ثبت شد که بیشترین حضور مربوط به شب‌های قدر و روز جمعه است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *