قصد حضور مجدد در پست شهرداری مشهد را ندارم

سید محمد پژمان گفت: با وجود ابراز محبت مردم و برخی مسئولان برای دعوت مجدد از من برای حضور در شهرداری مشهد، قصد تکرار این سمت را ندارم.

شهردار سابق مشهد افزود: این تصمیم را بدون مطالعه، محاسبه و اقدام نسجیده نگرفته ام، ضمن اینکه واقعه، حادثه یا تصمیمی احساسی نیز در این تصمیم دخیل نبوده است.

وی ادامه داد: حتما به خاطر دارید در فاصله یک سال و نیم مانده به پایان مأموریت کاری ام در شهرداری مشهد اعلام کردم قصد تکرار این مسئولیت را ندارم و هم اکنون هم تغییری در دید و نظر من ایجاد نشده است. در این تصمیم باقی خواهم ماند و تمایلی برای حضور مجدد در این عرصه ندارم، زیرا در مشهد و استان نیروهای مستعد، باتجربه و جوان زیادی وجود دارد که به راحتی بتوان از تخصص آنها استفاده کرد.

پژمان تصریح کرد: من آمادگی انتقال هر نوع کمک و انتقال تجربه به این نیروها را دارم، ضمن اینکه آماده‌ام به منتخبین شهر برای اتخاذ تصمیم بهتر کمک کنم تا از پرتو این انتخاب، تعامل بهتری در شهر  برای شهر مشهد ایجاد شود .

وی درباره شهردار آینده مشهد تاکید کرد: چهره ای توانمند و بومی بهتر و کارآمدتر است زیرا برخی اسم های ملی به دلیل داشتن عناوین بزرگ، توقع بیشتری ایجاد کرده و باعث ایجاد زحمت برای اداره شهر می شوند.

شهردار سابق مشهد تصریح کرد: انتخاب چهره‌های ملی در شرایطی مناسب است که باعث ایجاد ظرفیت کاری جدید در مشهد شده یا با استفاده از ارتباط های ملی این افراد، بتوان برخی مشکلات این شهر را حل و فصل نمود. اگر تمام ظرفیت ها و خصوصیات مورد نیاز مدیریت شهری در فردی بومی وجود داشته باشد، اولویت باید با چهره های بومی باشد و اگر چنین فردی شناسایی نشود می توان از ظرفیت چهره های ملی نیز استفاده کرد.

پژمان خاطرنشان کرد: نباید با سرسختی و از همان ابتدا بر چهره ملی تأکید کنیم، زیرا قرار نیست با انتخاب چهره ای ملی برای شهرداری مشهد معجزه ای اتفاق بیفتد. شهردار آینده مشهد هر چقدر توانمندتر بوده و شناخت و آشنایی وی از ظرفیت های شهر مشهد بیشتر باشد، قدرت به کارگیری بسیج و امکانات توسط وی بیشتر خواهد بود، بنابراین نیروهای بومی بیشتر از چهره ای ملی قادر به موفقیت در این عرصه خواهند بود اما در مجموع فردی که انتخاب می شود باید جنبه های مثبت دیگری هم داشته و در اصطلاح «جامع الطرفین» باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *