دستگیری عامل شایعه پردازی در مشهد

شخصی که اقدام به شایعه پراکنی بر علیه یکی از بانک‌های نامدار شهر مشهد در فضای سایبری کرده بود دستگیر شد.

با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی عامل انتشار اکاذیب برعلیه یکی از بان‌کهای نامدار کشور در فضای سایبری ،شناسایی ودستگیر شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر افزود : با توجه به ارجاع شکوائیه نماینده حقوقی یکی از بانکهای نامدار در استان خراسان رضوی از دادگاه رسیدگی به جرایم رایانه ای مبنی بر ایراد اتهام به ورشکستگی بانک مذکور ، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

نماینده حقوقی بانک مذکور در اظهارات خود گفت: در اینترنت و شبکه های اجتماعی پیامی تحت عنوان “هموطن من این اطلاعات را از بخشنامه ای که دست همسرم دیدم متوجه شدم بانکی در حال ورشکستگی می باشد، حالا تا می توانی این پست را در همه گروهها پخش کن تا همه را آگاه کنی!!” با توجه به ورشکستگی بانک*** هرچه سریعتر نسبت به برداشت وجوه خود اقدام نمایید”

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: باتوجه به اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و در بررسی های فنی موجود رد متهم در فضای سایبری شناسایی و با اقدامات بعدی هویت وی شناسایی و سپس نسبت به دستگیری متهم با هماهنگی قضایی اقدام شد.

متهم که زنی 32 ساله بود با دیدن شواهد بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد: در مسیری که از خیابان می گذشتم چند نفر کنار بانک ایستاده بودند و من خیال کردم که تجمع برای اعتراض به بانک بوده و برای اینکه هیجان موضوع را بالاتر برده و مقبولیت به آن ببخشم از قول همسرم نوشتم” طی بخشنامه ای که دست همسرم دیدم بانک ****در حال ورشکستگی می باشد” و اکنون از کرده خود پشیمان هستم.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به شاکی خصوصی بانک از یک طرف و مدعی العموم که قانون می باشد از طرف دیگر متهم جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.

سرهنگ جهانشیری با توجه به صراحت قانون جرایم رایانه ای مبنی بر انتشار اکاذیب و شایعه پراکنی در فضای سایبری به کاربران فضای سایبری هشدار داد: هرگز تا از صحت و سقم مطلبی  ازآگاهی کافی برخوردار نبودید نسبت به انتشار آن در فضای سایبری و شبکه های اجتماعی اقدام ننمایند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *